Iets tegen freezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

retsech

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2008
Hi,

Ik heb een probleempje.
Om te beginnen, ik ben dus bezig met een community doormiddel van msWinsock, en hij verzendt overdreven veel pakketjes naar de clienten, Soms zoveel dat hij voor 4 seconden bevriest.

Bij het venster staat dan "*** reageer ni..." en dan raakt iedereen wanhopig enz :P
Dus is er geen maniertje om dat te verhelpen? Ik bedoel, dat hij inplaats van zichzelf te freezen een zandlopertje regelt? (kan ik wel regelen, alleen moet ik een manier hebben inplaats van freezen iets anders uit te voeren)

Het probleem kan natuurlijk ook server side zijn... De problemen zijn ontstaan sinds ik wat veranderingen gebracht heb zoals:

- Leuke updates voor in mijn game (dus meer data verzenden)
- Er wordt ook een HTTP server bij betrokken, Ik gebruikte eerst WAMP server maaromdat die vreemd genoeg het niet meer doet deed ik XAMPP (of xampp slechter is weet ik niet, dat ga ik uitzoeken ^^)
- Ik heb mijn serverkast terug in de kast gelegt en me poorten geforward van mijn notebook dus nu zit ik met VB tegelijk me game, dus misschien wordt me laptop er slow van en dus de server...

- OF,, het is toch de server zelf... Misschien ligt het waarin ik het maak? Anderen raden me aan over te stappen naar Visual Studio 2008... Maar hoe zit het met 2005? Ik heb gehoord dat MS ontevreden was met 2008.

Om te beginnen, ik ben dus bezig met een community doormiddel van msWinsock, en hij verzendt overdreven veel pakketjes naar de clienten, Soms zoveel dat hij voor 4 seconden bevriest.

Right!
Mischien helpt wat code, want zoals je zelf al laat zien, kan het vanalles zijn.

Ohja, deze is altijd goed:
Code:
[COLOR="SeaGreen"]'dunno .Net crap, iig vb6[/COLOR]
Doevents

Threads gebruiken is misschien een oplossing dan loopt hij op de achtergrond maar je kan je programma gewoon nog gebruiken.

Ik heb volgens mij de reden gevonden waarom hij telkens bevriest.
Of het is dat hij de data moeilijker laad, of data naar de server toezendt. Maar dat doet er niet echt toe.

Ik was het namelijk zat om iedere keer me game met me friends te testen door alles over te plaatsen naar de server, en als er iets niet klopt op me notebook heen en weer lopen enz. (je snapt vast wel wat ik bedoel ^^) - En daarom had ik mijn poorts geforward naar een draadloos netwerk.

Ik denk dat de reden van die traagheid is de internet snelheid. Bij de details: Snelheid: 54 Mbps.
Enig idee hoe ik dat limiet kan wijzigen?

(sorry als ik op dit topic geen router vragen mag stellen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan