iets vaags

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Hoi , me windows doet al een hele tijd vaag....progjes die ik Regged heb zijn opeens unregged etc , nu heb ik gister Ondekt dat er een uitroepteken bij pnp bios extension Staat....en services is f**ked ? , heb al virusscan , trojan Scan , spy scan gedaan, niks hielp, vaagste is als ik deamon Tools verwijder...is de uitroeptekenweg :S. btw ik heb een dell dimmension 2400

kan dit niet aan deamon tools liggen?

Greetz

http://img208.imageshack.us/img208/9581/snag00208jn.png

http://img208.imageshack.us/img208/6919/snag00216xw.png

http://img208.imageshack.us/img208/6816/snag00226te.png

Laatst bewerkt:
Als het gaat om warez die door jou geregistreerd is dmv cracks etc., kunnen we jou hier niet verder helpen..

En over daemontools, het lijkt er op dat daemontools inderdaad de boosdoener is. Hoe en waarom weet ik niet en daar kan ik je ook niet mee helpen. Wel kan ik je wijzen op het feit dat er een nieuwe versie van daemontools uit is namelijk versie 4 (zo te downloaden). Je zou die eventueel even proberen, misschien dat het dan verholpen is. En vergeet niet dat daemontools niet de enigste is waarmee je kan mounten. Het gaat bijv. ook heel goed met alcohol 120%..

pnp

btw als ik die pnp bios extension opn install krijg ik dit:

Bijlagen

• snag-0023.png
    snag-0023.png
    15,6 KB · Weergaven: 39
damn

Hoi , ik heb gelezen dat pnp een deel uitmaakt van deamon...nou zegt een vriend die ook deamon tools heeft..die pnp bios extension niet te hebben ??? maar goed ,
heb een uitroepteken bij pnp bios ( zie first post) hoe krijg ik dit weer goed ? want als ik um delete heb ik telkens 100 %cpu en moet ik een hard reboot uitvoere :(

Ik kom er morgen even op terug! Om het probleem op te lossen moet je daemon tools verwijderen (helemaal, ook de scsi-controller en de drivers van daemon tools) en versie 4 installeren. Bij de installatie moet je dan een andere naam opgeven voor de drivers om dit probleem te verhelpen..

hmmz

deamon is al weg inc de drivers ,zit alleen met die pnp bios extension ding waar en uitroepteken bij staat ( zie first post)

Verwijder die pnp (Plug and Play) eens in veilige modus.

:(

Heb ik zojuist gedaan , maar krijg 100 % cpu en het procces dat zoveel ineemt is services

Ik heb pas over anderhalf uur tijd om je precies te vertellen wat je moet doen. Ga geen gekke dingen doen en download vast daemon tools versie 4. Zal ik je zo even de stappen geven die je moet nemen..

Ik hoop dat dit gaat lukken:

1) Nadat je daemon tools verwijdert hebt, en je de pc opnieuw hebt opgestart, ga naar 'apparaatbeheer'

2) zoek bij 'scsi- and raid-controllers' naar de scsi-controller die begint met d347

3) rechtermuisknop-->uninstall en start de pc niet opnieuw op!!!

4) ga nu naar 'systeemapparaten' en zoek de pnp bios extension op

5) rechtermuisknop-->uninstall

5) kijk nu bij cd/dvd-drives (nog steeds apparaatbeheer) en kijk of de generic-drive weg is.

6) kijk nu of je alles gedaan hebt zoals hierboven. Dit moet je 100% zeker weten!

7) herstart nu de pc

8) Na de herstart ga je naar windows/system32/drivers/

9) zoek hier na drivers met de naam d347. Normaal d347prtbus.sys en nog één. Verwijder alle d347???.sys.
alles wat start met d347.

10) herstart de pc nu weer om de driver-cache van xp op te schonen

11) ok, nu kun je deamon tools 4 gaan installeren. Waar het vraagt om een driver-naam zet gewoon een 1 achter die naam
(dit om de bios voor de gek te houden en de beveiliging er niet weer op schiet. nu worden ze niet herkent)

12) start en sluit daemon tools een paar keer af en de errors moeten nou wegblijven

Dit alles wanneer je antiblaxx niet gebruikt. Gebruik je die wel dan zuol je die eerst moeten deinstalleren!

*hoe komt het nou:

Dit is een nieuwe hardware beveiliging voor het tegen gaan van kopiëren. Om die beveiliging te omzeilen hebben ze in de nieuwste (van daemon) versie de optie gegeven om de driver-namen te wijzigen (bijv. door een 1 toe te voegen) zodat deze niet meer worden herkent.

Laatst bewerkt:
hmmmz

hmmz , stap 4 & 5 gaat niet lukken , want zoal ik al zei dan springt services ?? op 100 % cpu en ken ik pc alleen door middel van hard reboot weer gebruiken......

Ook als je die scsi-controllers verwijdert hebt? Of had je die al eerder verwijderd maar met een herstart er tussendoor? In dat geval daemon even opnieuw installeren, herstarten, en daemon er gewoon via uninstall eraf gooien. Dan herstarten en de scsi-controller verwijderen en zonder herstart die pnp proberen te verwijderen..

Alcohol 120% toch niet op je pc staan, hé?

hmmz

nope ;) btw alles van deamon is weg scsi controllers t/m generic drive...heb btw al 5 min gewacht toen ik het in safe mode deed........

Laatst bewerkt:
Lees net dat je met een schone lei gaat beginnen. Denk er dan aan dat je daemon tools 4 gebruikt en de drivers hernoemd door er 1 achter de 'default name' te plaatsen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan