• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Iets van verticaal zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

genexxa

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Ik loop vast met een formule.

Ik wil zoeken op ziek meldingen en vervolgens de juiste datums genoteerd hebben die daarbij horen.

In het voorbeeld staat in kolom B en E de data die dagelijks toegevoegd wordt.
In kolom K zal de datum onder elkaar moeten komen te staan van de ziekmeldingen.
Als er geen ziekmeldingen meer zijn dan zal hier nvt moeten staan.
Komt er een nieuwe ziekmelding, dan moet deze onder de laatste ziek meld datum verschijnen.

Ik hoop dat het duidelijk is en dat iemand mij kan helpen met de juiste formule.

Bijlagen

Wat heeft het voor zin om onder de datums een niet nader te bepalen hoeveelheid cellen te vullen met NVT en daarnaast het woord Ziek?

Maak er een tabel van , dan filter je op ziek en heb je alle datums.
Heb je geen formule voor nodig en ook niet de nutteloze n.v.t.

Niels

Ik snap dat er ook op een tabel gefilterd kan worden maar ik wil een overzicht in een nieuw sheet

Als je alleen de datums wilt zien met de Opmerking ziek kan dat simpel met een draaitabel.

Zelf zou ik ook voor een draaitabel gaan maar zonder kolomkoppen lukt dat niet;)

Met een formule kan het ook maar let wel dit is een matrixformule.

Bijlagen

Hier een oplossing zonder matrix formule
In D1 kun je evt kiezen tussen werkdag verlof of ziek

Bijlagen

Dan mag je er wel bij vertellen dat je dit via verborgen trucjes doet:d

Dat was even een testje of de formule wel begrepen wordt.

VenA je bent geslaagd :thumb:

Laatst bewerkt:
Wel een mooie! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan