Iets verwijderd en alle snelkoppelingen doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

miloweijers

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2010
Geachte heer/mevrouw,

Ik was bezig met het opschonen van mijn computer en heb wat mappen die leeg leken verwijderd. Ik weet niet precies wat de doorslag gaf maar ik hoop dat iemand met dezelfde ervaring mij een oplossing kan mailen.

Het lijkt wel of ik de verwijzing van alle programma's heb verwijderd.

Dit is de melding als ik op een snelkoppeling klik:

"Het item (programma).exe waarnaar deze snelkoppeling verwijst, is gewijzigd of verplaatst, waardoor deze snelkoppeling niet goed meer werkt.

Wilt u deze snelkoppeling verwijderen?"

Ik wil deze snelkoppeling natuurlijk niet verwijderen en hem ook al geproberd een nieuwe snelkoppeling te maken.. zonder succes.

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen ik heb alleen in de c schijf mappen verwijderd. Misschien weet iemand wat de hoofdoorzaak is, dat zou heel fijn zijn.

Met vriendelijke groet,

Milo

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Doe maar vlug een systeemherstel.
Succes.
Edit: geef ff aan welk besturingssysteem je hebt.

Laatst bewerkt:
Even naar de prullenbak gaan en alles terugzetten wat erin staat zou ook de oplossing kunnen brengen.

Hallo Milo :)

Oplossingen worden bij ons niet gemaild, maar hier op het forum gegeven, anders hebben andere mensen met het zelfde probleem er niets aan. ( En we zouden alleen de vragen overhouden op het forum ;))

Ik heb mijn vraag gisternacht gemaakt en niet zo goed geformuleerd, met mailen bedoel ik natuurlijk op het forum plaatsen.

De optie van het terugzetten vanuit de prullenbak gaat helaas niet want ik heb die bestanden in de prullenbak al verwijderd. Daarna zag ik dit pas..

Ik gebruik windows 7 als besturingssysteem. Ik ben niet zo slim met computers maar hoe voer ik een systeem herstel uit?

Groeten,

Milo

Ik zal om te beginnen je vraag naar de Windows 7 sectie verplaatsen. De link in de eerstvolgende mail die je krijgt brengt je daar direct heen.

Bedankt gast0225, ik heb de systeemherstel uitgevoerd maar echter leverde dit niet veel op, het systeem geeft nog steeds aan dat de snelkoppelingen niet gevonden worden. :(

Dan heb je nog de volgende mogelijkheid:

- pak de Windows installatie schijf
- stop die in de DVD lade en zet de machine uit
- start op met de DVD in de lade
- een startoptie die je krijgt aangeboden is om Windows te repareren / herstelinstallatie.

Maak vóór je begint middels de verkenner backups van ál je eigen bestanden.
Bij het advies voor een herstelinstallatie ga ik er vanuit dat je Windows problemen hebt en niet slechts een Game en / of een reisplannertje niet meer kunt openen.
Als dat het geval is kun je gaan starten.
Zijn het slechts niet Windows programma's die niet willen, dan heeft mijn advies geen nut en dien je die programma's opnieuw te installeren.

Als NIET van DVD wordt gestart, maar Windows start vanaf hdd, meld dit dan even hier, dan gaan we er eerst voor zorgen dat je machine van DVD gaat starten.

Het zijn de niet windows programma's waarvan de slelkoppelingen niet werken. Internet Explorer, Xfire, Skype, Windows media player doen het wel gewoon. Kan het niet zijn dat een bepaald datamapje kwijt is?

Alles is mogelijk, maar om nu te voorkomen dat we zodadelijk berichtjes heen en weer blijven typen naar elkaar, zou ik graag heel concreet willen weten wélke snelkoppelingen het niet meer doen, m.a.w. naar wélke programma's ze verwijzen. Dat 'praat' nameijk gemakkelijker.

Ok dan noem ik nu de snelkoppeling naar programma's die op het bureaublad staan en niet meer of wel werken:

Werken Wel:
- Deze computer
- Netwerkbeheer
- Prullenbak
- Internet Explorer
- XFire
- Windows Live Messenger

Werken Niet:
- Adobe Reader
- 3D Mark Vantage
- mIRC
- WinRar
- ASIO4ALL
- FL Studio 9
- Teamspeak 3
- uTorrent
- AVG Free 9.0
- Ventrilo
- Mozilla FireFox
- Quick Time Player
- iTunes
- Call of Duty 2 + 4
- Universal Anticheat
- Mumble
- Foxtab video converter

Ik ben voornamelijk bezig geweest met het opschonen van de C schijf en in Program Files. Ik heb 2 mappen verwijderd in de C schijf dat weet ik nog. Ik weet helaas niet meer welke 2 mappen dit waren en of dit de rede is dat mijn snelkoppelingen niet meer werken.

Al deze programma's staan in mijn Program Files.

Mvg

Milo

Gelukkig, geen van alle Windows bestanden, alleen maar eigen gemaakte mappen n.a.v. eigen installaties van applicaties. Niets is onherstelbaar verpest in Windows. Als je pech zou hebben zou je al die progjes opnieuw moeten installeren, maar zover is het nog lang niet.

Ok, dan doen we even een testje.
Ga naar de niet meer functionerende snelkoppeling van Adobe reader. Klik rechts -> eigenschappen en noteer waarnaar de snelkoppeling verwijst.

Dat zal zoiets kunnen zijn als :

"C:\Program Files\Adobe Acrobat\Acrobatreader.exe"

Vervolgens 'surf' je in de verkenner naar die map en kijk eens of het bestand Acrobatreader.exe nog bestaat.

Mocht je geen .exe kunnen zien in de verkenner, dan moet je eerst even in de verkenner klikken op 'organiseren', 'map en zoekopties', 'weergave' en tot slot het vinkje weghalen bij 'extensies voor bekende bestandstypen verbergen' weghalen en uiteraard tot slot op OK klikken.

Laatst bewerkt:
Ik heb de test uitgevoerd, wanneer ik naar de map zocht kon windows verkenner hem niet vinden. Ik ben via program files naar de map adobe gegaan, ik heb een aantal mappen geopend en gekeken of ik hem op deze manier kon vinden.

Tot mijn verbazing lijkt het wel of de mappen compleet leeg zijn, ik keek ook even naar een aantal andere mappen van andere programmas en hier leek het ook wel of alles gewoon leeg is.

Mvg

Milo

Voordat je nu aan een langdurige operatie gaat beginnen om de boel te herstellen, svp nog twee testjes:

1. check zomaar eens wat mappen in program files van programma's waarvan de snelkoppelingen niet meer werken. Zijn ze allemaal leeg?
2. in de map program files bevindt zich de map çommon files'. Deze bevat submappen, klik eens links en rechts wat aan en check of die map / mappen nog wél bestanden bevatten.

Ik hoor (lees) van je!

Ik heb gedaan wat u vroeg, ik heb tot mijn verbazing gezien dat de mappen in common files alleen maar lege mappen weergeven. Ik heb 1 map gevonden waar een paar .dll bestandjes stonden maar verder niets.

mvg

Ok, dan heb ik mogelijk goed én slecht nieuws voor je.
Voordat je een heleboel tijd gaat steken in mijn advies zou ik aan willen raden even voor jezelf vast te stellen dat Windows goed werkt (en Word, Excel whatever) Áls dit allemaal normaal lijkt te werken dan moet je (ben ik bang) al deze:

Werken Niet:
- Adobe Reader
- 3D Mark Vantage
- mIRC
- WinRar
- ASIO4ALL
- FL Studio 9
- Teamspeak 3
- uTorrent
- AVG Free 9.0
- Ventrilo
- Mozilla FireFox
- Quick Time Player
- iTunes
- Call of Duty 2 + 4
- Universal Anticheat
- Mumble
- Foxtab video converter

programma's opnieuw gaan installeren.
Begin gewoon bovenaan en check per programma of de snelkoppeling idd. naar een niet bestaand bestand / lege map verwijst. (Hoe je dat doet schreef ik hier boven al -> rechtermuisknop, eigenschappen en dan de lokatie even opschrijven en onthouden)

Zo stel je per programma vast wat weg is en wat niet. Dan zal je (helaas voor jou) ál die programma's opnieuw moeten downloaden en installeren.

Maaaaaaaaaaaar, als je ook maar heel even de komende 2 uurtjes de indruk hebt dat Windows niet lekker meer werkt, m.a.w. je hebt tóch Windows programa onderdelen omzeep geholpen, stop er dan maar mee en voer de Windows hersteloperatie uit (zoals ik hierboven omschreef) en ga pas daarná al je progjes opnieuw installeren.

Enne, een volgende keer.............. bezint eer ge begint (met verwijderen)!

Laatst bewerkt:
Haha ik bedank je zeer voor de medewerking! Ik zal gaan proberen mijn programma's en anders het systeem te herstellen, ik laat nog wel even weten of het gelukt is ;) in ieder geval heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Milo

Nee, geen 'systeemherstel' uitvoeren, dat heb je al gedaan, dat hielp niet. Ik bedoel een Windows 7 herstelinstallatie (zoals in bericht 9 omschreven), maar nogmaals, dat doe je pas als je vaststelt dat Windows zélf niet lekker meer werkt.
Anders slechts al je 'verdwenen' progjes opnieuw installeren.

Laatst bewerkt:
Zijn mappen heeft 'ie handmatig verwijderd, er is in deze kwestie geen sprake van een kwaadaardige (virus) aanval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan