iets vreemds .

edson56

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
goedendag allemaal , het volgende mijn tablet , een Samsung tabA van 5 jaar oud wilde gisteravond niet meer opladen .
Vanmorgen aan een andere oplader gelegd met hetzelfde resultaat .
Daar ik niet geplaagd word door enige vorm van kennis kwam ik tot de conclusie dat deze tablet aan het eind van zijn leven zou kunnen zijn .
Daar onderzoekskosten ongeveer 50 euro bedragen had ik besloten om maar een nieuwe te kopen .
Vanmorgen er een opgehaald in de winkel en begonnen met opladen ,echter ook deze lade niet op , nieuw en niet laden ,dus heb ik een ander stopcontact gebruikt en jawel hoor gewoon opladen .
Dit is al erg vreemd maar het word nog vreemder want de telefoon laad wel op vanaf dat laadpunt en de tablet niet .
Ik heb nu een ander voedings snoer ertussen gezet en gaat alles weer als voorheen alleen ik kan niet bedenken wat er aan de hand zou kunnen zijn !
Zijn er mensen die eits dergelijks ook hebben meegemaakt of ben ik werkelijk uniek ?
Groet Eddy.

Niet uniek hoor, het snoertje is vaak als eerste een verdachte.

Zal wel het snoertje zijn. Telefoon heeft minder stroom nodig, dus dat lukt dan blijkbaar nog.

Even ter verduideijking , het gaat niet om het oplaadsnoer maar om het voedingsnoer !

Dat is wel bijzonder. Enige wat ik er vanop afstand over kan zeggen is dat er voor het merendeel van de vreemde fenomen toch altijd een verklaring blijkt te zijn. Welke dat in dit geval is, dat zou ter plekke verder onderzocht moeten worden.

De oplossing is simpel, jij bent uniek!

Een voeding zet wisselspanning om in gelijkspanning om apparaten van stroom te voorzien, terwijl een batterijlader hetzelfde doet, maar met de extra mogelijkheid om de lading van een batterij aan te vullen . Het begrijpen van de nuances tussen hen is essentieel voor optimale prestaties en levensduur van uw apparatuur.

Ik heb hetzelfde gehad met een smartphone en tablet. Mijn phone laadde amper op (eigenlijk niet), de tablet was snel vol. Dus ik houd het gewoon maar bij het snoer wat je erbij krijgt.
Maar moet zeggen dat mijn snellader van de OnePlus wel snel mijn chromebook oplaadt en mijn nu Pixel smartphone.

Het snoer van mijn Pixel (waar geen adapter bij zat) aan een snellader adapter gehangen, maar wat denk je? Niks niet snelladen, wel gewoon opladen.

Dus ja, het zit vreemd in elkaar.

ps. iedereen is uniek ;)

Terug
Bovenaan Onderaan