• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

iets zoeken in blad 1 en laten plaatsen in blad 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvangroen

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2008
Berichten
35
In de bijlage heb ik een voorbeeld geplaatst, het gaat dus om dat ik iets wil zoeken in blad 1 en dat deze automatisch achter de goedebenaming in blad 2 zet,

het liefst, maar denk dat dat onmogelijk is dat deze kolomen ook automatisch sorteren van groot naar klein....

wie kan mij helpen??
 

Bijlagen

  • excelhelpmij.xls
    29 KB · Weergaven: 17
  • excelhelpmij.xls
    29 KB · Weergaven: 11
rvangroen,

In B2 van Blad2 de volgende formule.
Code:
=Blad1!G45
Verder moet ik nog even kijken wat de bedoeling is.
 
rvangroen,

Kijk eens of dit het gene is wat je bedoel.
 

Bijlagen

  • excelhelpmij(1)_(EA).xls
    50,5 KB · Weergaven: 11
In de bijlage heb ik een voorbeeld geplaatst, het gaat dus om dat ik iets wil zoeken in blad 1 en dat deze automatisch achter de goedebenaming in blad 2 zet,

het liefst, maar denk dat dat onmogelijk is dat deze kolomen ook automatisch sorteren van groot naar klein....

wie kan mij helpen??


Waar ik meer op doelde is dat hij in sheet 2 echt zoekt in sheet 1, dus niet echt dat ik zelf de cel al aan moet wijzen:S

alvast bedankt voor je hulp!
 
rvangroen,
Dat van het zoeken snap ik niet (is mij niet duidelijk)
Wat vul je dan in B2 (het te zoeken?)

Voor het sorteren kijk even in de file ofdat is wat je bedoel.
 

Bijlagen

  • excelhelpmij(1)_(EA).xls
    51 KB · Weergaven: 18
In cel B2 wil ik dat hij zoekt in sheet 1 het grandtotal (zie regel 45, maar kan ook soms op regel 48 of nog ergens anders staan).

Hij moet echter het goed grandtotal pakken van de in rij 1 gegeven gegevens.
Wat jij deed klopte wel maar wilde het meer dan moet zoeken omdat de rij regelmatig veranderd..
 
De formule past zich aan, al je de regel waar de formule naar kijkt verplaatst dan word de formule aangepast.
Misschien dat er nog iemand is die een idee ervoor heeft.

Is het sorteren wel wat je bedoel?
 
sorry, kan niet met macros werken, moet die cursus nog een keer gaan doen, maar dat is meer een vervolg op mijn eerste vraag.

Want wat ik niet zie in cel b2 is dat hij echt zoekt, wij wijzen op deze manier alleen een cel aan, maar stel dat kolom c en d een keer veranderen van plek heb ik in sheet 2 mijn verkeerde gegevens.
 
Hier het bestandje met zoekformule

Bereiken zul eventueel moeten aanpassen.
 

Bijlagen

  • excelhelpmij_1.xls
    52 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan