Iexplorer 7 start traag op

Status
Niet open voor verdere reacties.

brwga000

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Berichten
385
Denktankers,

Mijn PC draait XP SP2 met McAfee virusscan 4.5.1. (jawel) en tot nu toe geen problemen ondervonden.
Sinds een paar weken start IE7 veel trager op dan ik gewend was. (Normaal snel).
Als ik de virusscanner uitschakel start IE7 weer pijlsnel op. Met virusscanner kan het bijna 10 seconden duren voordat hij is opgestart en dan zijn er verder geen problemen.

Alle updates van Windows en McAfee vinden regelmatig plaats en de PC wordt met Spybot en Adaware schoon gehouden. Het enige wat een verband zou kunnen hebben is dat ik een tijdje terug noodgedwongen de allerlaatste versie van Java moest installeren anders werkte e.e.a. niet, waarin er bagger was meegekomen van Openoffice.org, zodat Office XP niet meer werkte die weer na opruimen opnieuw geïnstalleerd moest worden.

Iemand enige suggesties om die trage opstart van IE7 op te lossen ?

Groets, Jas.
 
Allereerst moeten we ff je internet schoon maken:
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1

open het programma
Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All. Haal het vinkje weg bij Prefetch.
Klik op de knop Empty Selected.

Ga nu hieronder verder

Scan eerst ff met de freescanner van Mbam

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Nu download je superantispyware:

http://downloads2.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)
 
Dank je

Dank je,

Ga ik vanavond thuis meteen mee aan de slag.

I'll be back !!

Groets, Jas
 
is goed, laat ff van je hore hoeveel infecties mbam gevonden heeft en hoeveel superantispyware gevonden heeft
 
Resultaat

Pfoe, na 1,5 uur het volgende resultaat :

MBAM : 49
Superantispyware : 113 threats

Uiteraard nog even IE7 + virusscanner opgestart............geen verbetering.

Groets, Jas.
 
Dan is het tijd voor een hijack: (experts kunnen via een log precies zeggen wat je moet doen)
(naast die hijack moet je daar ook het logje van mbam plakken) het logje van mbam kan je zo vinden:
Start mbam
Log
Hier kan je je log vinden

Hijack:

Stukje informatie gekopieerd van www.hijackthis.nl :

Download Trend Micro Hijack This™ (http://download.bleepingcomputer.com/hijackthis/HJTInstall.exe)
Dubbelklik op Hijackthis-setup
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst

Dubbelklik op het Icoontje van Hijackthis
Klik op "Do a systemscan and save a logfile"
Er opent een Kladblok venster, houd gelijkt tijdig de CTRL en A toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd.
Houd gelijkt tijdig de CTRL en C toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Log in op het forum en klik hier Forum op "nieuw onderwerp"
Voorzie dat van een Titel en een omschrijving van je probleem, vertel ook wat je al wel heb gedaan en wat je niet kon doen.
Plak nu het HJT logje in je bericht door met de rechtermuisknop te klikken en kies voor plakken.
Klik vervolgens op OK

Site forum: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38


Eerst ff snel registreren op de forum (gratis)
mvg (experst kijken je log na)

Zeg ff wanneer je hem geplaatst hebt
 
naast die hijack moet je daar ook het logje van mbam plakken) het logje van mbam kan je zo vinden:
Start mbam
Log
Hier kan je je log vinden, (dubbelklik op dat logje, en kopier de inhoud onder het hijack logje dat je bij nucia gaat plaatsen
 
mooi:), laat even weten wanneer je het geplaatst hebt (mischien ook een linkje geven, is wel handig:)
 
Geplaatst

Ok, bedankt Tomtom1,

Zojuist (12-08-2008 23:00) alles op de site gezet zoals je hebt aangegeven.

Bedankt voor je hulp voor zover.


Groets, Jas.
 
nu nog wachten op een reactie:) als je geluk hebt, reageerd er al iemand binnen een uur;)
en anders ff tot morge wachten.
 
lijkt me wel leuk om op de hoogte gehouden te worden:)

maar ik ben er bijna zeker van dat hun je probleem op kunnen lossen
 
mooi, nog 1 vraag wanneer loopt je licentie van mcafee af. mcafee is 1 van de minste betaalde scanners die zo slecht is, zelfs gratis scanners zoals bijvoorbeeld avast zijn nog beter:p, mcafee komt niet goed uit de testen en maakt je systeem traag.
Me pa heeft het ook op zijn laptob maar die loopt pas volgend jaar af, dus kan die geen andere nemen

Dus wanneer loopt die van jou af?
Ik zou volgende keer voor nod32 kiezen.
Die komt heel goed uit de testen, en is super super licht voor je pc
je kan nod32 hier op helpmij met korting krijgen (en nod32 is gwn in het nederlands verkrijgbaar;))
 
Niet

Loopt niet af. Is een coorporate licence die ik als hoofd I&A mag gebruiken op mijn PC thuis vanwege remote werkzaamheden.
Pas als het besturingssysteem het niet meer toelaat (vanaf Vista) dan moet ik gaan vernieuwen.
 
oke, mischien is het wel handig om een andere aan te schaffen? nod32 heeft elke dag meerdere updates:)
 
Kan

Laten we eerst eens met de experts kijken waar het probleem zit, dan kan ik nog altijd besluiten om op iets anders over te gaan mocht daar het probleem zitten.

Punt is gewoon dat ik heel lang nergens last van heb gehad dus mag ik de conclusie trekken dat XP icm McAfee tot nu toe voor mijn omgeving en toepassingen goed heeft gewerkt. I never change a winning team.

Ok ?
 
ha is goed hoor:), mijn pa heeft ook nog nooit wat gehad:p maar die download ook niks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan