• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

if cellen met gegevens uit andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhvanloenen

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
ik heb in cel C5 staan =lessentabel!C4 met als zichtbaar resultaat 3
in cel D5 staan =lessentabel!D4 met als zichtbaar resultaat 2

Ik heb een geneste als gemaakt die prima werkt met verschillende resultaten met gegevens die in C5 en D5 staan.
Probleem is dat Als met de betreffende twee cellen niet werkt als die resultaten elders worden opgehaald.
Ik kan een sheet kopiëren met alleen waarden, maar dan ben ik mijn doorberekeningen kwijt en dat kan niet de bedoeling zijn.
Als in alle als functies de verwijzingen moet opnemen in plaats van de celnaam, kost dat een enorme hoeveelheid extra werk.
Dat moet anders kunnen.
Maar hoe.

=ALS(C5=D5;0,77;ALS(EN(C5=1;D5=2);0,69;ALS(EN(C5=2;D5=1);0,85;ALS(EN(C5=3;D5=2);0,81;ALS(EN(C5=2;D5=3);0,72;1)))))

meneer/mevrouw van Loenen, is het mogelijk een eenvoudig voorbeeld excel bestandje bij te voegen?

Probeer het eens met een extra functie: =WAARDE(lessentabel!C4)
Doe hetzelfde bij de andere verwijzing.

De laatste =WAARDE(lessentabel!C4) heeft geen zin, want dat levert hetzelfde op als wat ik al had =lessentabel!C4.

Het gaat er dus om dat de waarde van een cel niet in een verdere functie werkt als die waarde zelf al een verwijzing is.

Mijn geheel werkt wel, maar geen ideale verwijzingsmethode:

=ALS(lessentabel!AG60=lessentabel!AH81;0,77;ALS(EN(lessentabel!AG60=1;lessentabel!AH81=2);0,69;ALS(EN(lessentabel!AG60=2;lessentabel!AH81=1);0,85;ALS(EN(lessentabel!AG60=3;lessentabel!AH81=2);0,81;ALS(EN(lessentabel!AG60=2;lessentabel!AH81=3);0,72;ALS(EN(lessentabel!AG60=3;lessentabel!AH60=3);0,77;1))))))

Plaats 'ns een voorbeeld bijlage. Ik kan me het namelijk niet voorstellen dat het niet zou werken met een verwijzing naar een verwijzing...

Welke versie van Excel gebruik je?
In versie 2016 werkt de opzet wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan