<!--[if chrome]> bestaat dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0190

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
dag mensen..

als je een speciale stylesheet wilt schrijven voor IE users kan dat met:
<!--[if IE]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="stylesheet.css" title="default" />
<![endif]-->

maar bestaat dit ook voor google chrome?
de website die ik maak ziet er namelijk helemaal goed uit in FF
maar in chrome heeft de header een top margin van 90px en de menu items hoveren ongeveer 50 px van het menu af.. ze staan te hoog..

wat doe ik verkeerd?
of
wie weet hoe ik een aparte stylesheet voor chrome kan maken?

alvast bedankt...

Zover ik weet bestaat conditional comments (dus dat if-IE) alleen voor IE.

Ikzelf heb nooit problemen met chrome vanuit firefox, dus als firefox goed werkt, werkt chrome ook. Kan je anders een voorbeeldje online zetten van deze desbetreffende pagina?

:thumb:

Je referentie in de handen van IE leggen is niet het slimste voor webdesign.

Als je je site in Firefox, Safari, Opera of Chrome bekijkt en daar problemen in vind dan is het terecht.

Dus zorgen dat het in die browsers er goed in staat, vervolgens een stylesheet maken die alle problemen voor IE gaat fixen met behulp van de conditionele tags (Die inderdaad enkel in IE werken)

Pas vanaf IE8 houdt Microsoft zich (redelijk) aan de webstandaarden.

hoe bedoel je dat?
"Je referentie in de handen van IE leggen is niet het slimste voor webdesign."
*ik houdt geen rekening met ie users ze moeten maar ff oid gebruiken*

ik gebruik zelft FF als ik aan een website bezig ben
en de laatste tijd gebruik ik ook erg vaak chrom omdat het snel is (e.d.)...

maar het gekke is dus..
*teminste ik dacht dat FF en chrome html zich op dezelfde manier zouden gedragen*
dat de website niet hetzelfde is..

als het goed staat in FF is het messed up in chrome en
als het goed staat in chrome is het messed up in FF
hoe kan dit?.. of ligt t aan mijn pc?

Ik heb op 't moment geen tijd er uitgebreid in te duiken, maar toch even snel gekeken.

<!--[if enz. is er helaas alleen voor IE. Jammer, want dat is - wat mij betreft - de enige zinvolle bijdrage die Microsoft ooit heeft geleverd op html-gebied.

Wat bedoeld wordt is dat je begint in Firefox. Chrome, Safari of Opera, en dan later gaat aanpassen voor IE 8 (meestal niet meer nodig), IE 7 (soms nodig) en IE 6 (gebed zonder end.). Firefox is natuurlijk 't handigst vanwege alle extensies voor webbouw.

't Is me niet precies duidelijk wat er bij jou misgaat. 't Probleem dat jij omschrijft doet zich voor in Opera, Google Chrome, Safari en Internet Explorer 8, en niet in IE 6 en 7 en Firefox.
't Schijnt te maken te hebben met de margin-top ('t eerste getal) bij je table. Die wordt, lijkt 't (niet grondig gekeken), om een of andere reden bóven de header gezet.
Als je die margin verandert in 0 0 0 450px, en de padding in 90px 0, dan lijkt het te werken in Opera, Google Chrome en Safari.
In IE 8 weet ik niet zeker, daar had ik even wat problemen mee.

Maar 't is volgens mij wel iets vreemds, want hoe die marge aan de bovenkant van de tabel nou 't menu en de header kan passeren om pas helemaal bovenaan z'n kop te stoten is mij niet duidelijk.

Tenzij. Haal je site 'ns door de validator op http://validator.w3.org/
&nbsp moet zijn &nbsp;
En er zit minimaal 1 fout in met 'n <td> buiten 'n <tr>. Wie weet lost dat 't op.

Laatst bewerkt:
Hoi Gwendith,
Ik dacht eerst ook dat het de ongeldige html zou zijn, die het veroorzaakte.
Maar een geldig gemaakte pagina (zie opnieuw de html-validator) doet nog steeds raar in (in ieder geval) Chrome; FF en IE7 doen het hiermee goed.
Toen de fix uitgevonden (zie hier)
Code:
[font=courier]#menu { 
	position: absolute;
	margin: 90px 0px 0px 450px;
}
table {
	margin: 0px;
}[/font]
Dit werkt in Chrome, FF en IE7 (rest niet getest).
Maar ... vermoedelijk doemt heel binnenkort een volgend probleem op, waar je in IE tegenaan zult lopen: het verkeerd uitklappen van het menu. :confused:

Daarom denk ik dat het 't beste is om de hele tabel-structuur van het menu te verlaten.
In plaats daarvan kan er een nette menu-div komen met daarin een (met css horizontaal gemaakt) lijstje met de menu-items, met ingebouwde submenutjes.
Daaraan zou iedereen moeten gehoorzamen, zelfs Internet Explorer! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

dankdankdank!

en toen kwam een andere vraag ..
alle error's zijn eruit behalve de td dat eigenlijk in een tr hoort..
zie menu

maar als ik dat doe wordt t menuutje vertikaal, wat ik niet wil, ik wil t horizontaal
*kheb de error erin gelaten*
>>hoe kan ik de error eruit halen terwijl het menu horizontaal blijft

nogmaals mucho gracias voor de hulp ^_^

never mind.. tis gefixt
tx to the "Clean up Markup with HTML Tidy" checkbox

dank nogmaals

ik blijf errors krijgen bij de validator.w3.org (niet veel maar toch een paar)
tis vast niet cruciaal ofzo puur voor opmaak .. maar tis toch wel vet als je "passed" hebt voor je website..
ik snap niet dat ie voor target="_blank" een error geeft.. zo geeft w3schools aan dat je het zo moet weergeven of ligt t aan mij?

-x

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan