Schiet mij maar lek. Ik weet het ook niet meer.![]()
Guus2005,
Bedankt, ik dacht dat het aan mij lag.
Wim
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zal nu proberen gedetailleerd uit te leggen wat ik wil.
in een formulier heb ik o.a. de volgende velden beshikbaar: jaar, factuurnr en nummers.
de factuurnr wordt met elk de daaropvolgend record automatisch met één verhoogd.
dus 1 dan 2 etc.
nou wil ik het volgende krijgen: bij één getal in het veld factuurnr moet "0000" in het veld nummers komen te staan. bij 2 getallen "000".
In mijn rapport moet dan het volgende weergegeven worden: "200800001" en bij 2 getallen 200800012" etc.
Nou begin ik het te snappen.
Je hebt één veld die bestaat uit: jaar + volgnummer
Het volgnummer wil je opgemaakt zien met 5 cijfers, maar dan wel met voorloopnullen.
En dat dan alleen in je rapport, want op het formulier maakt dat niet uit.
Zie mijn voorbeeld voor voorloopnullen in de bijlage.
Je kan de rubrieken jaar en recordnummer zo plaatsen op jet formulier dat het net lijkt op een nummer.
Wat heb ik gedaan:
1. Ik heb bij de tabel in de definitie van de 'nummers' de [notatie] op '00000' gezet. Hierdoor worden overal alle getallen weergegeven met voorloopnullen.
Eigenlijk is dat alles wat je moet doen.
Succes.
Wim
Laten we het dan niet moeilijker maken dan het is.het is niet helemaal wat ik bedoel.
bijv. bij factuurnummer wordt de daaropvolgende record met een verhoogt, dus 1 en daarna 2 daarna 3, 14 , 26 etc.
dan moet automatisch(niet handmatig) het veld nummers gevuld worden met de voorloopnullen, dus bij het getal 1, 4 voorloopnullen bij 16, 3 voorloopnullen. En dit wil ik doen met een programmacode(VBA). dus veld analyseren hoeveel getallen er aanwezig zijn en dan het veld vullen. Denk aan if else structuur
Alsnog bedankt voor uw moeite
Laten we het dan niet moeilijker maken dan het is.
Je kan in je tabel definitie gebruik maken van 'Autonummering'.
Daardoor wordt een volgend record automaitisch met een volgend nummer opgehoogd.
En dat kan je ook gewoon opmaken met iedere optie die er is.
Voor de rest kan je nog mijn voorstellen gebruiken.
Wim
Ik begin te geloven dat dit een test is van het geduld van helpmij vrijwilligers.
Het antwoord is al een paar keer gegeven en Musti wil het niet snappen.:evil:
Even kijken hoe ik mij kan afmelden van deze thread.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.