• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

if formule met meerder voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas1982

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Goede morgen,
Bijgevoegd een voorbeeldje van wat ik al wel heb gemaakt, ik mis er echter een voorwaarde aan.
De formule moet de uitkomst niet weergeven als die kleiner is als 53.
Leek me een kleine aanpassing maar toch lukt het mij niet.

Ik heb op dit forum al veel 'als formule met meerdere voorwaarde' vragen gezien maar ik snap de antwoorden niet altijd merk ik.

Hoop dat jullie me kunnen helpen, vast bedankt!

dit is ernstig...ben bang dat ik je antwoord niet snap. Of ik heb het niet goed voorgelegd.
Ik zou dus willen dat de cel waarin het aantal weken voor einde contract blanco is als de uitkomst van de if formule kleiner is als 53 weken.
Is het zo duidelijker wat ik bedoel?

thanks vast!

als ik de cel 'Weken voor einde contract' bekijk en de datum einde contract aanpas zodat de uitkomst bij 'Weken voor einde contract' onder de 53 komt dat zie je het cijfer nog steeds.
Ik twijfel geen seconde aan jullie excel skills, ben bang dat ik het niet goed uit hier...
de cel die 'Weken voor einde contract' weergeeft moet blanco zijn zodra de uitkomst kleiner word als 53. Nu zie je daar gewoon nog de 4392 weken staan

Plaats deze foirmule in F7:
Code:
=ALS((F5-F3)/7<53;"";(F5-F3)/7)
Formule in G7 kan eruit volgens mij.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hmm ik had precies dezelde code als hoogteijling xD
2e keer al dat automatisch een oud bestand geplaatst wordt door de pc..
Sorry voor de verwarring bas. De uitleg bij post #3 was al voldoende:)

Hmm ik had precies dezelde code als hoogteijling xD
2e keer al dat automatisch een oud bestand geplaatst wordt door de pc..
Sorry voor de verwarring bas. De uitleg bij post #3 was al voldoende:)

Maakt niet uit, ik ben al enorm gehol;pen door hoe snel jullie altijd reageren.
Heb al erg veel opgestoken van Excel door dit forum. Een veel betere leeromgeving die die dure excel cursussen die overal worden gegeven:)
Hoop nu dat ik jullie niet op ideeen heb gebracht en er rekeningen gaan komen....:eek:

@Bas: Is denk ik een wisselwerking. Ik word ook vaak geholpen en als ik het even rustig heb op het werk kan ik hier leren/scherp blijven door andermans Problemen op te lossen.
Maar fijn dat het gelukt is;)
Zet even je vraag op opgelost linksbovenaan.

grtz

Als je je adresgegevens naar me mailt zal ik de factuur zsm opsturen naar je :P
Hahahaha, succes verder hoor ;)

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan