hoi
beetje vage beschrijving in de titel.
maar ik zit met het volgende.
ik ben met een behoorlijke lijst bezig. 2 zelfs want ik wil een Year over Year analyse doen.
ik ben nu aan het berekenen wat de first contact resolution Per land en per maand is.
ik heb een sheetje in de bijlage gedaan.
dit is een voorbeeld en heb effe wat gevoellige info weg gehaald.
ik wil dus per maand aan kunnen geven wat de FCR is per land. FCR zou zo berekend moeten worden. bijvoorbeeld er is 10 keer een FCR voor een bepaald land in een bepaalde maand. er zijn in totaal voor die maand en dat land 12 lijnen terug gekomen. dus 10/0.12=83%
De uitkomst die ik naar zoek moet dus een percentage zijn.
de formule moet dus filteren op de Ship to country. Maar ook op de maand. En vervolgens de FCR berekenen in percentage.
Sorry als dit allemaal een beetje vaag is.
ps heb een engelse excel.
beetje vage beschrijving in de titel.
maar ik zit met het volgende.
ik ben met een behoorlijke lijst bezig. 2 zelfs want ik wil een Year over Year analyse doen.
ik ben nu aan het berekenen wat de first contact resolution Per land en per maand is.
ik heb een sheetje in de bijlage gedaan.
dit is een voorbeeld en heb effe wat gevoellige info weg gehaald.
ik wil dus per maand aan kunnen geven wat de FCR is per land. FCR zou zo berekend moeten worden. bijvoorbeeld er is 10 keer een FCR voor een bepaald land in een bepaalde maand. er zijn in totaal voor die maand en dat land 12 lijnen terug gekomen. dus 10/0.12=83%
De uitkomst die ik naar zoek moet dus een percentage zijn.
de formule moet dus filteren op de Ship to country. Maar ook op de maand. En vervolgens de FCR berekenen in percentage.
Sorry als dit allemaal een beetje vaag is.
ps heb een engelse excel.