• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

IF functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijn tutyens

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
hallo,

Ik zou wat volgens mij wel een simpele formule is graag opgelost zien!
Maar zelf raak ik er niet aan uit! Is dit nu omdat mijn kennis van excell ondermaats is.
Goed mogelijk!

Ik zou een berekening willen die me toelaat bij de ingave van een getal, naargelang de grote van dat getal een verschillende berekening toe te passen.
Dus concreet, als een getal kleiner is dan 2000 dan moet er 21 van dat getal worden afgetrokken en worden gedeeld door 2, wanneer het getal groter dan 2000 is en kleiner dan 3000 dan moet er 42 van dit getal worden afgetrokken en gedeeld door 3, als het getal groter of gelijk aan 3000 dan moet dit getal vermindert worden met 63 en worden gedeeld door 4.

ook heb ik nog iets nodig die voor diezelfde logische voorwaarden mij de uitkomst (1,2 of 3) heeft.

=IF(A2<2000;(A2-21)/2;)IF (A2<3000;(A2-42)/3;) IF(A2<4000;(A2-63)/2;)

iemand raad?

groeten marijn

woeps

ja blijkbaar wordt mijn formule weergegeven in emoticons,
dit is dan ook mijn eerste bericht op het forum en heb hier geen rekening mee gehouden.

Ik denk deze formule:
Code:
=IF(A2<2000;(A2-21)/2;IF(A2<3000;(A2-42)/3;(A2-63)/4))

bedankt

bedankt dit klopt als een bus,
ik had hiervoor al enig opzoekwerk vericht.
en zat blijkbaar niet zover verwijdert van de oplossing.
maar het zit hem in de kleine dingen nietwaar.

vriendelijk bedankt

keuzelijst

Ik heb nog een 2de vraag,

ik zou graag werken met een keuzelijst, waarin 3 keuzes zijn vb small, medium, large.

ik zou nu graag willen als ik in kolom B1 small selecteer dat hij automatisch in kolom B2 het volgende oplost (=A2-83) als ik medium selecteer (=A2-131) en large (A2-89)

thats it.

iemand?

greets

=(A2-(21*integer(a2/1000-1))) /(integer(a2/1000))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan