Hallo allemaal,
Voor mijn stage ben ik bezig met het optimaliseren van een Excel-based urenregistratie, nu loop ik met een macro tegen een probleem aan. In kolom F moeten ordernummers worden ingevuld als het soort activiteit in kolom V running is. Vaak worden de ordernummers in F niet ingevuld terwijl er wel een "Running" activiteit wordt ingevuld in V. Mijn idee was om via een macro duidelijk te maken aan de gene die het bestand invult dat hij/zij het ordernummer vergeten is in te vullen.
Nu heb ik een stuk VBA-code van internet geplukt en deze gewijzigd:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim TargetRowColumnFValue As Range
Dim TargetRowColumnVValue As Range
Dim CurrentWorkSheet As Worksheet
Set CurrentWorkSheet = ThisWorkbook.ActiveSheet
Set TargetRowColumnFValue = CurrentWorkSheet.Cells(Target.Row, "F")
Set TargetRowColumnVValue = CurrentWorkSheet.Cells(Target.Row, "V")
If Not TargetRowColumnFValue = Empty Then
If TargetRowColumnVValue = "Running" Then MsgBox "Ordernummer invullen!"
End If
End Sub
Alleen bij het selecteren van een activiteit maakt hij geen verschil tussen Running, Indirect ect. maar geeft bij iedere soort activiteit het bericht "Ordernummer invullen".
Weet iemand van jullie wat ik hier fout heb gedaan?
Alvast bedankt!
Voor mijn stage ben ik bezig met het optimaliseren van een Excel-based urenregistratie, nu loop ik met een macro tegen een probleem aan. In kolom F moeten ordernummers worden ingevuld als het soort activiteit in kolom V running is. Vaak worden de ordernummers in F niet ingevuld terwijl er wel een "Running" activiteit wordt ingevuld in V. Mijn idee was om via een macro duidelijk te maken aan de gene die het bestand invult dat hij/zij het ordernummer vergeten is in te vullen.
Nu heb ik een stuk VBA-code van internet geplukt en deze gewijzigd:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim TargetRowColumnFValue As Range
Dim TargetRowColumnVValue As Range
Dim CurrentWorkSheet As Worksheet
Set CurrentWorkSheet = ThisWorkbook.ActiveSheet
Set TargetRowColumnFValue = CurrentWorkSheet.Cells(Target.Row, "F")
Set TargetRowColumnVValue = CurrentWorkSheet.Cells(Target.Row, "V")
If Not TargetRowColumnFValue = Empty Then
If TargetRowColumnVValue = "Running" Then MsgBox "Ordernummer invullen!"
End If
End Sub
Alleen bij het selecteren van een activiteit maakt hij geen verschil tussen Running, Indirect ect. maar geeft bij iedere soort activiteit het bericht "Ordernummer invullen".
Weet iemand van jullie wat ik hier fout heb gedaan?
Alvast bedankt!