• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

If show comment

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd81

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Hallo,

Als in de range B18:B26 het woord "auto" komt te staan, dan dient automatisch een comment te verschijnen. Welke formule moet ik hiervoor gebruiken?

Sjoerd

Hallo Sjoerd,

Als het echt om een comment gaat en niet om gewoon wat tekst in een cel die je wil laten zien, kun je volgens mij niet werken met een gewone formule maar moet je met VBA aan de slag (waarbij ik je niet echt kan helpen, maar er zijn er hier zat die dat wel kunnen). Gaat t wel gewoon om wat tekst in een cel, dan kun je volstaan met een IF-functie met daarbinnen een COUNTIF(bereik"auto")>0 als conditie.

Gr,
plagvreugd

Het document moet worden uitgeprint, waarbij de comment, een link naar een ander webpagina, achterwege moet blijven. Volgens mij kan dat alleen maar met een comment. Toch?

Sjoerd

Het commentaar buiten het printbereik houden is geen optie?

Anders moet je idd denk met VBA (of macros) aan de slag, hetzij om het in een comment te krijgen, hetzij om het commentaar te verbergen voordat je gaat printen.

Zodra je in het bereik B18:B26 het woord auto plaatst, wordt er aan de cel commentaar toegevoegd.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("B18:B26")) Is Nothing And Target.Value = "auto" Then Target.AddComment "Commentaar"
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dag Sjoerd,

Als je het woord "auto" verwijdert, verdwijnt ook de Opmerking.
Zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan