• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

IF statement geeft error

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loirt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Loirt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2016
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met een IF statement in Excel...
Ik heb 2 cellen waarin getallen komen te staan. De doelpunten thuis en uit. Aan de hand hiervan moet een getal uitgerekend worden. De 1 is thuiswinst, x is gelijkspel en 2 is uitwinst. Nu probeer ik dat middels de volgende formule te bereiken, maar hij pakt hem steeds niet. Als ik ongeveer dezelfde voorbeelden van internet overneem krijg ik dezelfde foutmelding. Dit is de formule die ik nu gebruik:

=ALS(N2-O2>0;1;3, ALS(N2-O2=0;x;4, ALS(N2-O2<0;2;5)))

Mijn Excel staat in het Nederlands, dus vandaar de ALS ipv de IF. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

De ALS (IF) functie kent 3 parameters. Jij gebruikt er 4 bij de eerste en de tweede. De syntax klopt dus niet.

Misschien is de Nederlandse taal niet op de gehele software overgeslagen. Probeer 'als' is te vervangen door 'if'

Wat staat er in N2? Wat staat er in O2? Ik zie 6 mogelijke uitkomsten in je formule: x en 1 t/m 5. Dat klopt toch niet?
Je gebruikt ook ; en , door elkaar als delimiter

Stel dat N2 het aantal thuisdoelpunten is en O2 het aantal uitdoelpunten, en de delimiter is puntkomma (;), dan zou dit zo ongeveer de goede formule moeten zijn:
Code:
=ALS(N2>O2;1;ALS(N2<O2;2;"x"))

ALS vervangen door IF heeft geen effect, dat had ik al geprobeerd.

De formule van MarcelBeung werkt! Heb hem een klein beetje aangepast, maar zo te zien werkt hij!

Bedankt voor de hulp. Ik kan weer verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan