• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

IF statements / punten na letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

blizzard750

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik probeer in excel een formule te maken om punten (dot) tussen letters te zetten, bijv:
abc -> a.c.b.

Hiervoor gebruik ik de volgende formule (maar dit zijn maar max 3 letters):
=LEFT(A1;1)&"."&MID(A1;2;1)&"."&RIGHT(A1;1)&"."

Ik moet eigenlijk tot en met 5 letters kunnen hebben

Als er maar 2 letters staan krijg ik wel 2 punten ertussen, nu heb ik al een soort van logica bedacht om dit op te lossen maar ik weet de formule er niet van. Deze ziet er alsvolgt uit
- if 1 letter, do nothing
- if 2 letters, add 1 dot after first letter
- if 3 letters, add 1 dot after each letter
- etc.

Wat zou de formule zijn of wat stellen jullie voor om te doen?

Om het nog maar even wat lastiger te maken komt het ook voor dat er soms al punten staan dus dan krijg ik dubbele/extra punten.

Hoop dat ik me een beetje duidelijk heb kunnen maken

Laatst bewerkt:
Met een User Defined Function had het veel simpeler gekund, maar dit werkt met gewone ordinaire functies:

Code:
=LINKS(DEEL(SUBSTITUEREN(A1;".";"");1;1)&"."&DEEL(SUBSTITUEREN(A1;".";"");2;1)&"."&DEEL(SUBSTITUEREN(A1;".";"");3;1)&"."&DEEL(SUBSTITUEREN(A1;".";"");4;1)&"."&DEEL(SUBSTITUEREN(A1;".";"");5;1)&".";2*LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;".";"")))

Het te bewerken woord staat in A1, pas aan indien nodig.

Geen IF-functies trouwens.

Wigi

Hartstikke bedankt :thumb:

Het werkt perfect en precies wat ik wilde :D

Blizzard750

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan