IF THEN Functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

His Dudeness

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2010
Hallo allen,

Ik zou graag willen dat wanneer ik in Word het woord Auto en Fiets typ en het woord Auto wijzig in Brommer, dat het woord Fiets in Step verandert. Volgens mij moet dit mogelijk zijn met een simpele macro (door IF THEN toe te passen op Auto en Fiets) en vervolgens met behulp van bladwijzer/kruisverwijzing, maar corrigeer me als ik het fout heb.

Ik heb de helpfunctie en de website van Word geraadpleegd, maar ik begrijp er weinig van. Als ik bijvoorbeeld (om mee te beginnen) de volgende code invoer:
{ IF A=B "C" "D" \* MERGEFORMAT }

Ik begrijp dat wanneer A gelijk is aan B, dat er dan C komt te staan en zo niet, dan D.
Maar ik krijg alleen C in het document te zien en kan niets veranderen. Moet ik de veldcode toevoegen aan een woord of werkt het heel anders?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en eventueel een doodsimpel voorbeeldje als bijlage kan toevoegen, zodat ik de werking doorkrijg.

Vriendelijke groet,

His Dudeness

Laatst bewerkt:
Autocorrect

In WORD zit de optie autocorrectie. Hier kan je instellen dat wanneer je Auto typt dit omgezet word naar Brommer. En Fiets voor Step.

Maar misschien een tip:

Zet meteen Brommer en Step in je document.

Beste,

Het gaat erom dat wanneer je een lap tekst in een document hebt staan en het woord 'Auto' op specifieke plekken in 'Brommer' wilt veranderen (dit kan door middel van Bladwijzer-Kruisverwijzing) dat vervolgens (misschien met IF THEN) het woord 'Fiets' in 'Step' veranderd. De optie zoeken/vervangen is geen optie, aangezien bijvoorbeeld het woord 'Automaat' in de tekst niet vervangen moet worden door 'Brommermaat'

Ik heb het uitgeprobeerd met Autocorrect, maar ik geloof dat dit niet de oplossing biedt.

P.S.
Dit is een voorbeeld en het heeft uiteraard geen zin om direct het woord Brommer en Step in het document te zetten, omdat het de bedoeling is dat je deze steeds kunt wijzigen door één woord aan te passen.

Laatst bewerkt:
Zoekl en vervang

Om jouw voorbeeld aan het houden:

Je kan met zoek en vervang wel auto in brommer vervangen zonder dat automaat veranderd naar brommermaat.

Ga naar zoek en vervang. Klik op meer en zet het vinkje bij heel woord.

Dan vervangt hij wel auto naar brommer maar niet automaat naar brommermaat.

zie screenshot
Bekijk bijlage 109071

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Daar heb je idd gelijk in, wat ik zelf deed was dan Auto en 1 spatie intoetsen, zodat automaat ook niet veranderde.

Maar om het misschien nog duidelijker te maken. Ik zou graag in een document met veel tekst met één wijziging het woord 'vrouw' in 'man' willen veranderen en dat dan vervolgens ook 'zij' in 'hij' / 'haar' in 'hem' / 'haar' in 'zijn' veranderen. In deze 2 laatste voorbeelden, zie je dat specifiek moet worden aangegeven wanneer het woord "haar" in de zin '(van) haar' in '(van) hem' moet veranderen en wanneer 'haar (boek)' in 'zijn (boek)' moet veranderen.

Vandaar dat ik dit graag zou willen oplossen d.m.v. bladwijzer/kruisverwijzing. Als je de bladwijzer dan wijzigt, veranderen de kruisverwijzingen, die je van te voren in het document op specifieke plaatsen hebt gezet.

Nu wil ik dus alleen nog de functie toevoegen dat andere bladwijzers ook meeveranderen, zodra je als het ware één 'hoofdbladwijzer' aanpast.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dat te regelen is.

Ik hoop dat iemand je kan helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan