Ik heb een formulier gemaakt met een knop "Wissen". De bedoeling is dat een aantal tekstvakken op het formulier gewist worden met deze actie.
De knop activeert een messagebox om de gebruikers de mogelijkheid te geven de tekstvakken echt te wissen of te annuleren. Mijn probleem is echter dat de waarden steeds gewist worden, ook al druk ik op cancel of het kruisje bovenin de messagebox. Ik gebruik onderstaande macrocode waarbij l16 etc. de tekstvakken op het geopende formulier zijn:
Private Sub Wissen_Click()
MsgBox "Weet u zeker dat u de lonen op dit invulformulier wilt wissen?", vbOK + vbExclamation, "Wissen van ingevoerde lonen"
If vbOK Then
Me.l16.Value = ""
Me.l17.Value = ""
Me.l18.Value = ""
Me.l19.Value = ""
Me.l20.Value = ""
Me.l21.Value = ""
Me.l22.Value = ""
Me.l23.Value = ""
Else
msg = vbCancel
End If
End Sub
De knop activeert een messagebox om de gebruikers de mogelijkheid te geven de tekstvakken echt te wissen of te annuleren. Mijn probleem is echter dat de waarden steeds gewist worden, ook al druk ik op cancel of het kruisje bovenin de messagebox. Ik gebruik onderstaande macrocode waarbij l16 etc. de tekstvakken op het geopende formulier zijn:
Private Sub Wissen_Click()
MsgBox "Weet u zeker dat u de lonen op dit invulformulier wilt wissen?", vbOK + vbExclamation, "Wissen van ingevoerde lonen"
If vbOK Then
Me.l16.Value = ""
Me.l17.Value = ""
Me.l18.Value = ""
Me.l19.Value = ""
Me.l20.Value = ""
Me.l21.Value = ""
Me.l22.Value = ""
Me.l23.Value = ""
Else
msg = vbCancel
End If