• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

If Then Statement VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bendepater

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Berichten
55
Ik heb enige tijd geleden een mooie if then statement gebruikt in een tekstbox van een userform:
Code:
If Day(Now) = 8 And Month(Now) = 3 Then MsgBox "LET OP !! .. Bla bla"
Hieruit kwam dan een msgbox.. Nu wil ik dit het zelfde doen maar dan tussen 2 tijden. Ook moet de tijd gelezen worden uit een tekstbox waarin de tijd op dat moment staat. waarbij de tekst in de 2e tekstbox gezet word dus geen msgbox

Ik dacht aan het volgende maar helaas werkt dat niet.. Maar hopelijk kan iemand mij wel hiermee helpen en begrijpt men wat ik bedoel.

Code:
if ([B]tijd[/B]) >= ("00:00:00") And ([B]tijd[/B]) < ("12:00:00") Then [B]dag[/B].Value = "ochtend"
Waarin (tijd) staat voor de naam van de tekstbox (hierin staat de tijd wanneer het userform geopend word. En de tekst moet dan weergegeven worden in de tekstbox dag.

Alvast bedankt.. !
 
Lukt het hiermee?

Code:
If TimeValue(TextBox1) >= #12:00:00 AM# And TimeValue(TextBox1) < #12:00:00 PM# Then
TextBox2.Value = "ochtend"
End If
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan