• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

If then vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bekijk bijlage Tekst_Artikelen.xls

Ik heb geprobeerd in het bestand aan te geven wat de bedoeling is van het originele bestand.
Het moet alleen werken op cel E19 want de rest wordt al door wat anders gebruikt of moet door wat anders ingevuld worden.
Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uit gelegd, alvast weer dank voor de inzet

Henk
 
Zo dan?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Address = "$E$19" Then Range("L38") = Evaluate("=INDEX(Data1!G1:G13,MATCH(E19&""|""&FALSE&""|""&10,Data1!A1:A13&""|""&Data1!D1:D13&""|""&Data1!F1:F13,0))")
End Sub
 
werkt goed

Beste VenA,

Ik heb de het getest en werkt goed.
Nu in het originele bestand zijn de namen van de bestanden anders.

offerteformulier.xls sheet offerte
de gegevens die ik op vraag staan in Tekst_artikelen.xls sheet data1

Nu moet er voor Data1! nog de workbook naam neergezet worden.
Als ik het volgende doe krijg ik een foutmelding

Code:
Tekst_artikelen.xls!Data1!

of

Tekst_artikelen.xls.Data1!

De verwijzing naar de sheet Data1 maak hij al, maar hoe verwijs ik naar de workbook Tekst_artikelen.xls


Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Address = "$E$19" Then Range("L38") = Evaluate("=INDEX(Data1!G1:G13,MATCH(E19&""|""&FALSE&""|""&10,Data1!A1:A13&""|""&Data1!D1:D13&""|""&Data1!F1:F13,0))")
End Sub

Alvast weer dank voor de hulp

Henk
 
Oplossing al gevonden

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Address = "$E$19" Then Range("L38") = Evaluate("=INDEX([COLOR=#ff0000][B][[/B][/COLOR]Tekst_Artikelen.xls[COLOR=#ff0000][B]][/B][/COLOR]Data1!G1:G13,MATCH(E19&""|""&FALSE&""|""&10,[B][COLOR=#ff0000][[/COLOR][/B]Tekst_Artikelen.xls[COLOR=#ff0000][B]][/B][/COLOR]Data1!A1:A13&""|""&[B][COLOR=#ff0000][[/COLOR][/B]Tekst_Artikelen.xls[COLOR=#ff0000][B]][/B][/COLOR]Data1!D1:D13&""|""&[COLOR=#ff0000][B][[/B][/COLOR]Tekst_Artikelen.xls[B][COLOR=#ff0000]][/COLOR][/B]Data1!F1:F13,0))")
End Sub

Bedankt ik heb de oplossing gevonden, en ga bovenstaande code verwerken in het originele bestand.

Bedankt voor de aangeboden hulp :thumb:

Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan