• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

IF Then

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd81

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Hallo,

In cel c2 wordt via een uitrolmenu een naam gekozen. Indien deze naam "Pieter" is dient tevens in cel A2 een getal/code/naam (de cel moet in ieder geval niet leeg zijn) worden ingevuld.

Ter controle wil ik in cel A3 een formule hebben staan die aangeeft of er een naam is gekozen en, indien voor de naam Pieter is gekozen, dient ook cel A2 te zijn gevuld.
Wanneer aan deze voorwaarden is voldaan kBekijk bijlage Namenlijst.xlsomt er "OK" in cel A3 te staan en anders "Nee".

Wie kan me hierbij helpen?

Sjoerd

Euh nee niet echt.

Ik zat meer te denken aan: VLOOKUP(C2;E4:E12;2;0);AND(IF(C2="Pieter";"OK";"nee")))
Maar dat pakt niet goed uit.

Misschien zoiets: =ALS(A1:A9="Pieter";"OK";"nee") ?

Laatst bewerkt:
Sorry, moet zijn: {=ALS(A1:A9="Pieter";"OK";"nee")}
Nadat je het laatste teken van de formule hebt ingegeven op Shift/Ctrl/Enter drukken.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is de vraagstelling niet duidelijk:

In cel C2 dient een naam te worden gekozen.
Indien de naam Pieter wordt gekozen, mag cel A2 niet leeg/blanco blijven. De waarde die dan in cel A2 wordt ingevuld is niet van belang, zolang de cel maar leeg blijft.
Wordt een andere naam dan Pieter gekozen dan mag cel A2 leeg /blanco blijven.

In cel A3 moet een formule komen die dit controleert.

Sjoerd

Nee nog niet helemaal, maar zeker wel bruikbaar.

Ik heb de formule iets aangepast en heb nu het volgende:
IF(C2=INDEX(E4:E12;INT(RAND()*9+1);1);AND(IF(A2="";C2="Pieter";"OK";"Nee")))

De formule werkt inderdaad helaas nog niet.

Met het neerzetten van de formule probeer ik alleen maar aan te geven wat ik in gedachte heb, om zondoende het eindresultaat te bereiken.

Groet
Sjoerd

hoi Sjoerd

ik had je een bestandje gestuurd.
kun je duidelijke aangeven wat er fout gaat?

met voorbeeld(en)

groet sylvester

Ik heb twee opmerkingen geplaats in de bijlage ter verduidelijking.

Groet en alvast bedankt
Sjoerd

Bijlagen

Super sylvester.

Voor het uiteindelijke resultaat heb ik alleen "A2 invullen" vervangen door "Nee"

Groet
Sjoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan