edsel_nl
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 okt 2006
Beste lezers,
Ik wil de onderstaande code gebruiken om naar mensen een mail te sturen die in kolom H een waarde hebben die overeenkomt met met de waarde die net is ingevuld (eeknummerEvaluatie.Value). Echter lukt het me nog niet op het werkend te krijgen. Denk dat de fout zit in het onderstreepte gedeelte.
Ik wil de onderstaande code gebruiken om naar mensen een mail te sturen die in kolom H een waarde hebben die overeenkomt met met de waarde die net is ingevuld (eeknummerEvaluatie.Value). Echter lukt het me nog niet op het werkend te krijgen. Denk dat de fout zit in het onderstreepte gedeelte.
Code:
Private Sub Verzenden_Click()
'check for item
If Trim(Me.WeeknummerEvaluatie.Value) = "" Then
Me.WeeknummerEvaluatie.SetFocus
MsgBox "Weeknummer voor evaluatie invullen."
Exit Sub
End If
'copy the data to the database
Range("H1").Value = Me.WeeknummerEvaluatie.Value
'clear the data
Me.WeeknummerEvaluatie.Value = ""
Unload Me
' Klanten waar waarde overeenkomt met week voor evaluatie mailen
Application.ScreenUpdating = False
For rij = 3 To 100
[U]If Cells(rij, 7) = Range("H1") Then _[/U]
With CreateObject("Outlook.application")
With .CreateItem(0)
.body = Sheets("Mail formulier").Range("B1") & " " & Sheets("Mail formulier").Range("B2") & "," & vbNewLine & vbNewLine & Sheets("Mail formulier").Range("B5") & vbNewLine & vbNewLine & Sheets("Mail formulier").Range("B6") & vbNewLine & Sheets("Mail formulier").Range("B7") & vbNewLine & Sheets("Mail formulier").Range("B8")
.To = Sheets("Mail formulier").Range("B3")
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = Sheets("Mail formulier").Range("B4")
.Send
[U] End With
End With[/U]
' Volgende rij
[U]Next rij[/U]
' Venster zegt.
MsgBox "Start Outlook om de emails te versturen. Controleer bij verzonden items of alles verstuurd is"
End Sub