Iff functie met meerde voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldRoenhorst

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2008
Ik krijg bij de onderstaande regel telkens alles in beeld
De bedoeling is meerdere voorwaarden

Test: IIf([tbl_Planning]![test]=11176 Or 1000;[Monday];0)

Kijk eens of dit beter werkt:

Code:
IIf([tbl_Planning]![test]=11176 Or [tbl_Planning]![test]=1000;[Monday];0)
Zie ook (o.a. het voorbeeld aan het einde van) deze link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dankje Tijs,

Nu ben ik hier al super mee geholpen maar is er een mogelijkheid binnen access voor meerdere antwoorden zoals onderstaande regel ?

IIf([tbl_Planning]![test]=11176;[Monday]/-1 And IIF[tbl_Planning]![test]=1000;[Monday];0)

Je kunt nesten. Onderstaande is zeker niet wat je wilt, maar geeft je hopelijk een idee hoe het wel moet. Ik snap namelijk je voorbeeldcode niet, want (zo snel lezend) kunnen de resultaten [Monday], 0 en -1 zijn, maar het is onduidelijk wanneer er 0 moet komen en wanneer -1 ...
Schrijf het eens uit wat je wilt, maar mogelijk kom je m.b.v. de onderstaande (zeker niet wat je wilt) code verder.

Code:
IIf([tbl_Planning]![test]=11176;[Monday];(IIF[tbl_Planning]![test]=1000;[Monday];0))

Tijs.

Overigens: Als je [Monday]/-1 als een berekening bedoelde, dus deling van [Monday] door -1, dan zou het (lijkt mij) worden (meer haakjes open en sluiten gebruikt dan strikt noodzakelijk, voor de duidelijkheid):
Code:
IIf([tbl_Planning]![test]=11176;([Monday]/(-1));(IIF[tbl_Planning]![test]=1000;[Monday];0))

Overigens levert delen van [Monday] door -1 hetzelfde op als vermenigvuldigen van [Monday] met -1 wat weer hetzelfde is als het negatief maken van [Monday].
Dus het zou (lijkt mij) ook zo kunnen:
Code:
IIf([tbl_Planning]![test]=11176;-[Monday];(IIF[tbl_Planning]![test]=1000;[Monday];0))

Tijs.

Laatst bewerkt:
kunnen de voorwaarden ook gebruikt worden om te kijken naar verschillende tabellen?

dus zoiets?
iif(geboortedatum = 01-01-2014; tabel 1 AND tabel 2; tabel2)

Laatst bewerkt:
@maomanna:
a. De syntax is iif , dus niet iff
b. Stel je eigen vraag. Je breekt nu in op een vraag van iemand anders.
c. Je 'voorbeeld' (en daarmee ook je vraag) is onduidelijk. Dus in je eigen vraag (zie b.) duidelijker maken wat je bedoelt/wilt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan