iframe hoogte aanpassen aan website

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,
Is het mogelijk om de hoogte van een iframe zo groot te maken dat de site erin past? De inhoud van de site (dus ook de hoogte) veranderd vaak, dus gewoon kijken hoe groot de site is, is geen optie.
Kan dit met een iframe of misschien een andere methode? Heel erg bedankt!
Het gaat om een externe site!

Ik denk als je height="100%" width="100%" invult dat het dan moet lukken.

Nee, dan pakt die 100% van het scherm, maar de site is groter. Het gaat dus om de inhoud van het frame, niet van de browser

Je wilt dus zeg maar de site verkleinen in het iframe als ik je goed begrijp?

Nee, stel: de site (die in het frame moet komen) is 900 pixels hoog, dan moet het frame automatisch 900 px worden. Dus zodat het frame geen scrollbars nodig heft

Op die manier, dat heb ik wel eens voor elkaar gekregen. Ik zal er morgen nog even naar kijken!

Ik heb het de vorige keer gedaan met stackoverflow. Hier staat de thread: klikje

Daar kwam deze code uit, moet je hem alleen zelf nog even aanpassen aan jouw wensen.

HTML:
<script language="JavaScript">
<!--
function autoResize(id){
    var newheight;
    var newwidth;

if(document.getElementById){
        newheight=document.getElementById(id).contentWindow.document .body.scrollHeight;
        newwidth=document.getElementById(id).contentWindow.document .body.scrollWidth;
    }

document.getElementById(id).height= (newheight) + "px";
    document.getElementById(id).width= (newwidth) + "px";
}
//-->
</script>

<IFRAME SRC="usagelogs/default.aspx" width="100%" height="200px" id="iframe1" marginheight="0" frameborder="0" onLoad="autoResize('iframe1');"></iframe>

Bedankt, maar ik heb het even getest, en het werkt niet met een externe site (dus bijv. http://www.helpmij.nl ), wel als ik gewoon index.php pak.
Nog iemand anders suggesties?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je beter een class in je css kunt maken (bijv. .IFrame) en dan je IFrame in een aparte div doen los van je hele site. In die class moet je de width op 100% zetten. LET OP!!!!!!! ALLEEN DE WIDTH NIET DE HEIGHT. Dan heb je als het goed is zoiets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan