iframe/oid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Hoi,

Ik zoek een soort van iframe, die ik een kleur kan geven (of van zichzelf geen kleur heeft, dus doorzichtig), en waarnaar ik een link kan doorverwijzen.

dus <a href="..." target="doel">x</a>.

Bij <p> werkt 'target' niet.
Een iframe een kleur geven werkt alleen In Firefox, in IE niet.

Bestaat er nog zoiets anders?

~Maarten.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zoek een soort van iframe, die ik een kleur kan geven (of van zichzelf geen kleur heeft, dus doorzichtig), en waarnaar ik een link kan doorverwijzen.

dus <a href="..." target="doel">x</a>.

Bij <p> werkt 'target' niet.
Een iframe een kleur geven werkt alleen In Firefox, in IE niet.
.

erhm, ik vat je niet helemaal, maar je oplossing zou een iframe zijn welke je een kleur kan geven? wat dacht je van de iframe's src naar een html pagina zetten met daar een kleur in?

Je vraag vat ik niet helemaal, maar mischien heb je er wat aan.

Wellicht kun je iets met de javascript-eigenschap innerHTML

HTML:
<html>
<head>
 <title>test</title>
 <script>
 function frame(string) {
   var element = document.getElementById("frame");
   element.innerHTML = string;
 }
 </script>
</head>
<body>
<div id="frame">Deze text hoort te gaan veranderen</div>
<p onclick="frame('Als het goed is dan is de text binnen het <b>frame</b> veranderd')">
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Cras ligula nisl, condimentum id, consectetuer pretium, blandit nec, pede. Vivamus vel pede a purus rhoncus pretium. Suspendisse a felis. Ut non tellus. Nulla facilisi. Sed lacinia tincidunt neque. Quisque bibendum posuere tellus. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Curabitur eu magna. Integer fringilla consequat lorem. Morbi vitae pede in felis eleifend porttitor. Nullam vehicula, lacus sit amet ullamcorper pretium, lorem odio mattis est, eu ornare pede lacus eu nibh.
</p>
</body>
</html>

Laatst bewerkt:
Hmm, met tekst werkt het wel.

Maar hoe kan ik ook hele pagina's laten zien. (dus bestanden die in dezelfde map staan, en links, bijv. google.)

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je dan meer aan iets van JQuery, deze heeft een handige load()-functie :)

Het werkt nu.

door middel van'

HTML:
<a href="#" onclick='$(document).ready(function(){$("#links").load("test.html");});'>

en door middel van

HTML:
<a href="#" onclick='$.get("pages/phpfiles/index.php", function(data){document.getElementById("links").innerHTML=data;});'>

Want de bovenste methode kan geen PHP files opvragen.

Kwam er achter dat ik het ook via PHP kon doen mbv include();, maar dan moest ik zó veel aanpassen, dat ik wel iets meer dan 2 korte regeltjes had gehad.

Heel handig, dat jQuery:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan