iframe over hele pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Mettes

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Berichten
172
Hallo,

ik heb mijn site gemaakt met een iframe. Nu zou ik graag hebben dat dit automatisch van hoogte aanpast afhankelijk van het scherm en de resolutie zodat de footer altijd onderaan staat en het iframe er net boven stopt. Het iframe zit ook in een div "main" die samen met de rest van de css-stylen in een "container" zitten

Heb al vanalles geprobeert maar vind het niet. Kan iemand mij helpen de site staat hier.

Alvast bedankt !
 
automatisch van hoogte aanpast afhankelijk van het scherm en de resolutie
Dit kan via alleen css en HTML niet geloof ik, maar ik geloof dat dat wel met javascript kan - hoewel het wel lastig is. Maar waarom niet gewoon helemaal geen iFrame? Scheelt veel moeite :)
 
Ik wist niet wat het beste was en in een ander topic op dit forum zeide ze dat iframe beter zou zijn dan met frames en ik wou niet met templates werken omdat dan heel de pagina opnieuw moet laden.

Of zijn er andere ideeën?
 
Je kan met php werken, dan kan je pagina's 'includen' waardoor je dingen als een menu niet in elke pagina hoeft te veranderen als je iets wilt toevoegen bijvoorbeeld. Je hebt dan echter wel wat kennis van php nodig, maar dat zal niet extreem zijn. Je webserver moet dan ook wel php ondersteunen!



[edit] met een beetje verandering kan je mischien nog iets beters doen, namelijk de footer gewoon ook in het IFrame uitspuugen. het punt is dan wel dat de 'footer' onder het menu weg moet.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Had ondertussen ook al gevonden voor php en pagina's te includen denk dit eens te proberen.
Heb namelijk nog een site die ik af moet krijgen waar muziek bij moet (tis een site voor een fuif) en had dit met frames gedaan maar vind ik ook maar niets.

Ik heb ondertussen een site met ajax tooltkit gevonden en hoe met php pagina's te includen.

Ik denk dat "Vegras" dit bedoeld en zal het eens uit proberen. Andere sugesties of interessante links altijd welkom. Ik wil de sites direct deftig maken zodat ik niet binnen een paar maand spijt heb dat ik het niet anders gedaan heb.

Heel hard bedankt !
 
well, ik doe het meestal ook met php, zoals die 2e link van jou. Noot wel dat je server php moet hebben, en shorttags ondersteund - dit is niet heel belangrijk, maar voordat je weer problemen krijgt, moet je dit even weten:

dit
PHP:
<?= $var ?>
is beter om zo te schrijven:
PHP:
<?php echo $var; ?>
en wat ook wel handig is om te weten: je hoeft niet pagina's met ".php" extentie te includen, dit kan ook:
PHP:
<?php
include "map/folder/test.html";
//dus je zou gewoon de pagina's kunnen laten zoals ze zijn :)
?>

Anywho, voor de rest zou ik die 2e link gewoon eens goed doorlezen en eens uitproberen!

:thumb:
 
Ok ik zal het eens testen maar wegens examens heb ik minder tijd.

Snap nog niet volledig waar de pagina zal geopend worden maar dat zal wel duidelijk worden als ik het eens test.

en wat ook wel handig is om te weten: je hoeft niet pagina's met ".php" extentie te includen, dit kan ook:

PHP Code:
<?php
include "map/folder/test.html";
//dus je zou gewoon de pagina's kunnen laten zoals ze zijn :)
?>

Is wel handig als ik niet alles moet aanpassen.

Bedankt
 
PHP:
<?= $var ?>
is beter om zo te schrijven:
PHP:
<?php echo $var; ?>

Sinds wanneer? Er staat precies hetzelfde dus waarom is de lange versie beter?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan