Iframe vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ikoster

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Berichten
144
ik heb nu een website met een Iframe en hoe meer ik er mee bezig ben merk ik dat het veel nadelen heeft..

is het ook mogelijk om i.p.v een Iframe met css te werken.
ik heb een menu(dat goed werkt) die links opend in het Iframe.
dus als ik het menu bijwerk is alles bijgewerkt.
kan dit met CSS

ty
ian:thumb:
 
je werkte al met css en een iframe. De achtergrond van je pagina is gestyld met css.
Je kan ook met divs en css werken maar dan wordt iedere keer de hele pagina geladen.
Of met php en css dan ongeveer hetzelfde werken als met een Iframe menu en header blijven staan en wordt ook de content aangeroepen bv
PHP:
<div id="content">
   	  <jdoc:include type="component" />
Of met tables en css
De css dient om uw pagina te stylen en dan wel bijna iedere tag die je gebruikt.
en er zijn dan nog wel enkele mogelijkheden die ik niet ken.
Mvg
Defietser
 
Hoi Ikoster,
Een menu op elke pagina "inbouwen" kan niet met css, wel met php.
Supersamengevat:
  • Op elke pagina moet hetzelfde menu komen.
  • De code-regels van dit menu (met de links erin, enz.) zet je in een apart bestandje.
  • Op je pagina's verwijs je naar dit menu-bestandje met één regeltje php.
  • Bestandje niet vergeten te uploaden. ;)
  • De server plakt nu uit zichzelf op elke pagina de code uit het menu-bestandje ertussen.
  • Klaar!
  • En als je later iets in het menu wilt veranderen: dat hoef je alleen maar dat code-fragment van het menu-bestandje aan te passen, en alle pagina's hebben meteen het nieuwe menu.
  • Klaar! :)
Een uitgebreide handleiding staat in: "Mini-tutorial: de opzet van een php-site"
Daarin wordt een site met een kop+hoofdmenu en een linkerkolom met submenu's beschreven. Hetzelfde kan ook (simpeler) met alleen een kop+hoofdmenu, of met alleen een menukolom waar het hoofdmenu in staat. Dat hangt af van de layout van je pagina.

Als het je alleen om het php-verwijsregeltje te doen is, dan zwiep je meteen door naar fase 6.

PS: <jdoc:include ... enz. is geen php, maar een Joomla-verwijzing uit een Joomla-template; het effect zal wel hetzelfde zijn, maar werkt uiteraard alleen als je een Joomla-site hebt. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan