iframe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobW41

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2003
stel ik heb een website gemaakt met tabellen. aan de linkerkant staan de buttons. aan de rechterkant heb ik een inlineframe verwerkt. Kan je nu met de buttons de inline frame veranderen? dus dat er steeds een andere pagina in oplaad wanneer je veranderd van button.

ja dat kan.

het iframe moet je een naam geven dit doe je door in de tag name="naamiframe" te zetten

in de a href van de buttons zet je target="naamiframe"
als je dat op een button klikt verschijnt de pagina in het iframe. target en name moeten dus altijd hetzelfde zijn

ok dat is mooi, maar stel ik heb 2 buttons links in een tabel verwerkt en die heten profiel en historie.

Rechts heb ik in de tebel een iframe geplaatst met de naam: profiel, hoogte en breedte afgesteld etc.

de button profiel krijgt target profiel mee.

maar hoe kan ik nu een andere pagina in de inline frame laten komen als ik op de historie button klik?
want er zit maar één inlinefrmae rechts en die heeft al een naam?

de target van de historie knop noem je dan ook profiel maar je kunt dan beter een algemenere naam nemen dus zo:

PHP:
<table>
<tr>
	<td>
	<a href="profiel.html" target="naam">profiel</a><br>
	<a href="historie.html" target="naam">historie</a>
	</td>
	<td><iframe name="naam" height="" width=""></iframe></td>
</tr>
</table>

Laatst bewerkt:
hoi geweldig het werkt. hartelijk bedankt.

is een inline frame door de meeste browser tegenwoordig te zien? ik heb wel als tekst in de inlineframe gezet dat als de mensen geen tekst zien hun browser geen inline frame ondersteunen. maar om dan een oplossing te bieden weet ik niet zo goed misschien een link?

Opera 7.10 en Netscape 7.1 gaven allebei het iframe weer toen ik het probeerde. En IE 6.0 geeft het ook gewoon weer.

maar kan je niet in de ruimte in de iframe waar je wat tekst kan zetten die mensen zien die geen iframe ondersteunen geen linken neer zetten naar de tekst? met misschien een popup waar de tekst in voorkomt?

het is moeilijk om dat uit te proberen omdat mijn browser het ondersteund of kan je dat tijdelijk uitzetten?

Nee dat gaat niet lukken. Je kunt ook het iframe gaan schrappen en op elke pagina het tabelletje neer te zetten.

Je kan wel iets laten zien van een foutmelding.

Code:
<iframe src="pagina.html">Uw browser ondersteunt geen iframes!</iframe>

Ok ik begrijp dat je weinig tekst kwijt kan in de iframe. Maar ik heb gekozen voor de iframe omdat ik nu maar een hoofdpagina heb met links de navigatie die rechts in een iframe alle tekst per navigatie laat zien. Als ik geen iframe gebruik moet ik gewoon tekst in de tabel plaatsen en dat houd in dat ik de hoofdpagina net zo veel keer moet maken als ik aan navigatie knoppen heb.

weten jullie welke browsers geen iframe ondersteunen?

Wie kan mij verder helpen, het blijkt dus dat niet elke browser het iframe ondersteund.

Maar de tekst die ik daar kwijt wil is te lang om het in een tabelcel te plaatsen daarom heb ik in die tabelcel een iframe geplaatst zodat je naar beneden kan scrollen om de tekst te lezen.

wie heeft er nog een ander idee zodat ik het iframe kan vergeten?

Geplaatst door RobW41
Wie kan mij verder helpen, het blijkt dus dat niet elke browser het iframe ondersteund.
Waar lees je dat? In het overzicht worden 4 browsers weergegeven, die iframes ondersteunen.
MSIE: vanaf versie 3, we zitten inmiddels op versie 6
Mozilla: ondersteuning vanaf versie 1, huidige versie 1.4
Netscape: vanaf 6, huidig is 7.1
Opera: vanaf versie 4, huidig is 7

Een ander idee kan zijn om met php te gaan werken.
Je include dan het stuk tekst in de tabel die jij wil. Ik ben er zelf ook mee aan de slag gegaan:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=124431
Ik doel dan op het script dat Chrisgeerdink aanlevert.

Aan Headout:

Misschien maak ik mij te druk over de browser eigenlijk is alles wel goed welke het kunnen tonen behalve de netscape, op een andere site van mij zie ik toch ook bezoekers met netscape 3.0 en die ondersteund geen iframe, en die hebben dan een probleem die kunnen de tekst niet lezen. Maar je weet in het begin van je website nooit wie er gaat kijken op je site emn met welke browser.

De PHP ben ik niet zo in thuis.

Aan Peter Vazed:

Ik heb jou idee gelezen maar in de tekst wordt afgeraden om het toe te passen.

Je kan ook een layer met overflow gebruiken.

Maar als ik jou was zou ik toch een iframe nemen :)

Ik denk dat de iframe het beste is en dan hou ik in de gaten hoeveel netscape 3 gebruikers mijn site bezoeken.

of nog andere ideeen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan