IFrames oproepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stamedaja

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2006
Hallo allemaal,

Met het bouwen van een website loop ik tegen een probleempje en wil graag jullie aandacht.
Ik wil vanuit één hoofdpagina verschillende i-frames aanroepen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Ik weet wel hoe ik er één kan aanroepen
<iframe name="IFKijk" SRC="IFKijk.htm" scrolling="no" width="640" height="400" align="left" frameborder="no">
</iframe>

Wat ik wil is dat als ik op een knop op het menu klik dat er dan een ander iframe in dezelfde hoofdpagina geopend wordt.
En ook nog een derde en een vierde.

Wie weet hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt,

Jane:confused: :) :thumb:

Dat is eenvoudig op te lossen met een klein javascriptje :

PHP:
Plaats dit in de head van je document :

<script language="javascript"> 
<!-- 
function changeIframes(url0,url1,url2,url3) { // zoveel keer als je iframes hebt
for (var i = 0; i <= 3; i++) {
if (eval('url'+i) != "") {
document.IFKijk[i].src = eval('url'+i) + ".htm"; 
}; 
}; 
}; 
--> 
</script>

Zorg ervoor dat al je iframes exact dezelfde naam hebben.

PHP:
Plaats dit in je navigatie :

<p align="center"><a href="javascript:void(0);" onClick="changeIframes('Pagina1','Pagina2','Pagina3','Pagina4');">Home</a></p>
<p align="center"><a href="javascript:void(0);" onClick="changeIframes('Pagina1','Pagina1','Pagina1','Pagina1');">Pagina 1 2 3 en 4</a></p>
<p align="center"><a href="javascript:void(0);" onClick="changeIframes('','Pagina3','','Pagina3');">Pagina 2 en 4</a></p>
<p align="center"><a href="javascript:void(0);" onClick="changeIframes('Pagina3','Pagina1','Pagina2','');">Pagina 1 2 en 3</a></p>
<p align="center"><a href="javascript:void(0);" onClick="changeIframes('Pagina2','','Pagina4','');">Pagina 1 en 3</a></p>

Klik -> hier <- voor een voorbeeld.
In de bijlage zit het document. Verwijder de .txt achter de htm en open in je browser.

Greetz : Jer:cool:en.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Jeroen

Het ziet er prachtig uit, werkelijk waar maar volgens mij is het niet wat ik bedoel!

Mijn IFrame zit in het midden van de pagina, zoals dit schermpje.
Alleen, als ik op een knop druk moet het Iframe veranderen maar alles eromheen niet!!

Ben ik zo duidelijk?

Wat doe jij dat snel? Met voorbeeld en al!! Wauwwww....

Groeten

Jeanick.
:D :confused: :D

Dank je wel vvoor het compliment. :o:o

Bedoel je dan iets als op mijn site?

Daar werk met een iframe, en alleen daarin wordt de opgeroepen pagina geopend.
Kies wel eerst je taal.
Ik kan de url hier niet zetten, omdat ik anders reclame maak, en dat mag hier niet.
Ik heb je via deze site een mailtje gestuurd met de link.

Laatst bewerkt:
IFrames

Ik snap het nog niet helemaal, maar ik ga het uitproberen en dan hoor je nog van mij!!

Jane.
Groeten.

Website

Hoi Jeroen,

Neen, het is niet hetzelfde als op jouw website.
Bij het kiezen van de taal ga jij naar een hele nieuwe pagina, waarin geen IFrames zitten!!

Het zou hetzelfde zijn als dat ik op het scherm 'het is mijn keuze' klik op een onderwerp in het menu en alleen het scherm 'het is mijn keuze' verandert maar het geel eromheen en het menu blijven staan!!

Misschien gaat het wel helemaal niet en moet ik telkens het geel opnieuw maken!!??

Groeten,

Jeanick.

:) :)

Kijk nog eens goed op mijn site.
Alle pagina's worden in een Iframe geopend. Dat Iframe heeft een donkerder geel kader rondom. ;)

Doe het als volgt :

PHP:
<html>
<head>
<title>Openen in Iframe</title>
</head>
<body>
<center>
<p><a href="Pagina1.htm" target="IFKijk">Pagina 1</a>
<a href="Pagina2.htm" target="IFKijk">Pagina 2</a>
<a href="Pagina3.htm" target="IFKijk">Pagina 3</a>
<a href="Pagina4.htm" target="IFKijk">Pagina 4</a></p>
<iframe src="Pagina1.htm" name="IFKijk" width="800" height="500" frameborder="no"></iframe>
</center>
</body>
</html>
Klik -> hier <- voor een voorbeeld.

Bijlagen

Allright !!

:thumb: :thumb:

Ik ga het proberen en u hoort nog van mij!!

Thanks for all;

xx
Jane.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan