IFrames resizeGeplaatst: 14 jan 2010, 12:55

Status
Niet open voor verdere reacties.

DangerMX2004

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Ik zal me eerst even voorstellen ik ben een student van 18 jaar, woonzaam in Arnhem. Ik was op zoek naar een dreamweaver forum en zodoende heb ik me hier aangemeld. Ik had het bij een forum dreamweaverhulp geprobeert maar deze lijkt alles behalve actief.:o Zojuist ben ik tegen het volgende probleem zojuist aangelopen. Ik wil een Iframe gebruiken om andere pagina's via een menu in te laden. Het inladen doet die prima alleen de hoogte resizen doet die niet. Pas als ik me IE bowser verklein of vergroot word de inhoud van de IFrame op de juiste hoogte weergeven, met de breedte zijn er verder geen problemen deze heeft ook een vaste waarde. Verder in Firefox doet die al helemaal niks en blijft die op een kleine hoogte.

Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Iframe</title>
<style>
<!--
#Hoofdframe {
   width:523px;
   min-height:100%;
   height:auto !important; /* voor moderne browsers */
   height:100%; /* voor IE */
   position:absolute;
   left: 142px;
   top: 154px;
}
#MainContent {
   width: 523px;
   top: 154px;
   position: absolute;
   left: 142px;
   overflow: hidden;
   margin: 0px;
   padding: 0px;
}
-->
</style>
</head>
<body>
<a href="#" onclick="Hoofdframe.location.href='test.php';getElementById('Hoofdframe').frameBorder=0">>test</a><br />
<a hrefa href="#" onclick="Hoofdframe.location.href='test2.php';getElementById('Hoofdframe').frameBorder=0">test2</a>
<div id="MainContent">
<IFRAME title="Hoofdframe" id="Hoofdframe" name="Hoofdframe" src="voorbeeld.php" scrolling="no" FRAMEBORDER="0" BORDER="0" marginheight="0" marginwidth="0" width="100%"></IFRAME>
</div>
</body>
</html>

Mvg,
Nico

edit: