igfxrtrayWindow ongeldig beeld-- niet weg te klikken venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Een lang, smal venster wil maar niet weg, na opnieuw opstarten etc. ook niet. Wat doe ik eraan kent iemand dit?

"De toepassing f DLL bestand C:/ Intel?Extreme Graphics/CUI?Resource?igfxres.dll is geen geldige Windows-kopie. Controleer dit op uw installatiediskette" -----Ik heb geen installatiediskette.

( Ik wilde een printscreen ervan plaatsen, hoe moet dat ajb?)

WInXP met servicepack3

Bedankt vast voor een reactie.

Dat heeft te maken met de Intel grafische menu (i.v.m. de Intel grafische driver).

Doe het eens zo: Start AutoRuns

Zoek op "igfxtray" of "igfxres.dll" (via het verrekijker-knopje) en kijk waar die worden aangeroepen.
Waarschijnlijk met iets erbij als rundll32.exe.

Meldt dat even terug (desnoods met een schermafdruk) en in welke sectie die staat.

Tijs.

IgfxTray igfxTray Module Intel Corporation c:\windows\system32\igfxtray.exe 15-2-2008 22:46

dit kon ik vinden, Tijs.

Ik weet niet hoe ik een schermafdruk maak kun je me dat wijzen ajb?

In mijn handtekening staat zo'n instructie voor het maken van een schermafdruk.

Maar in dit geval is het niet nodig: Wat je moet doen is die
IgfxTray igfxTray Module Intel Corporation c:\windows\system32\igfxtray.exe 15-2-2008 22:46

uitvinken, AutoRuns afsluiten en de pc herstarten. Met enig geluk blijft de melding dan weg.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zo heb ik het gedaan -- helaas komt hetzefde venster terug nu met als tekst hkcmd.exe in C:/WINDOWS/ system32/igfxres.dll is geen geldige windows-kopie etc. Hoe verder, Tijs?

Nog eens AutoRuns starten.
Zoek naar igfx
Meld in welke secties je het terugvindt en hoe de opdrachtregels precies is.

Tijs.

deze uitkomst is er nu weer

a. Bij mij staat er (minstens) nóg een ingang in AutoRuns met igfx erin, namelijk in (tabblad Everything en) tabblad WinLogon:
igfxcui igfxdev Module Intel Corporation c:\windows\system32\igfxdev.dll 13-1-2010 21:45
Staat er bij jou niet zoiets?
b. Probeer eens je Intel drivers te vernieuwen: Laat scannen op deze link
Je kunt dan meteen de nieuwere drivers downloaden, als het scan-programma updates vindt.

Tijs.

Het is weg, Tijs, super! Via je aanwijzingen Java geactualiseerd (-mooier dan geupdate, je bent daar wel gevoelig voor geloof ik...), nou ja, ik vond ook een extra igfx in de laatste regeltjes van autorun wat je zei ....Na herstart kwam het beeldje toch weer terug en na nijdig 10 keer klikken op het kruisje- wat nooit gebeurt-- was het WEG! Bedankt hoor, ik ben er erg blij mee, vooral mijn vrouw!

Fijn dat het je (toch) wat verder geholpen heeft! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan