igp of gpu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mishamisha33

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
ik wil graag de onboard 'videokaart' driver van mijn pc upgraden. het gaat om een SIS 300/305/630/540/730 (zo staat het in de beeldscherm eigenschappen). Op de website http://www.sis.com/download/ weet ik dus niet of ik uit gpu of igp moet kiezen. Bovendien weet ik dan alsnog niet waar ik uit moet kiezen aangezien mijn computer zegt dat het om SIS 300/305/630/540/730 gaat.? Wie kan mij helpen? Alvast zeer bedankt.

nou dat weet ik niet precies.... het gaat om een Asus merk pc.. Is er geen tool die dit kan uitzoeken? Trouwens om dit te achterhalen? En in hoe verre is deze informatie relevant?

Wat voor moederbord je hebt kun je makkelijk achterhalen met het programma Everest.

Dit is handig om te weten omdat je vaak via de site van de moederbordfabrikant alle benodigde drivers kunt downloaden.

Aangezien je het over SiS hebt neem ik aan dat het niet gaat over de P4P800-VM zoals beschreven in je 'systeem'. :)

Door de bomen kan ik het bos niet meer zien.. Het soort mobo moet hier dus ergens tussen staan:

Motherboard Properties:
Motherboard ID 10/16/2001-SiS630ET-<TUSC>
Motherboard Name Asus TUSC

Front Side Bus Properties:
Bus Type Intel GTL+
Bus Width 64-bit
Real Clock 69 MHz
Effective Clock 69 MHz
Bandwidth 555 MB/s

Chipset Bus Properties:
Bus Type SiS MuTIOL
Bus Width 16-bit

Motherboard Physical Info:
CPU Sockets/Slots 1
Expansion Slots 2 PCI, 1 AMR
RAM Slots 2 DIMM
Integrated Devices Audio, Video, LAN
Form Factor Flex ATX
Motherboard Size 190 mm x 230 mm
Motherboard Chipset SiS630ET

wat betreft de CPU. klopt inderdaad, er zit een Celeron in.

Geplaatst door mishamisha33
10/16/2001-SiS630ET-<TUSC>
Motherboard Name Asus TUSC

Helaas is de naam niet duidelijk. :confused: Ik heb gezocht op je chipset (SiS630ET) en dan kom ik uit op de TUSI-M.

Heb je anders nog ergens een boekje liggen van het moederbord? Anders kijk even op het moederbord. Als het goed is staat de naam in witte letters tussen de onderste twee pci-sloten. Als je het zeker weet dan kun je dan via de site van Asus de drivers van het moederbord vinden. Dan weet je zeker dat je de goeie driver hebt.

Geeft Everest niet meer duidelijkheid over je onboard video?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan