iif functie??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Y2K
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Y2K

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2005
Beste mensen.

Zojuis ben ik bezig met een database te bouwen.

Ik heb een verkoopbon formulier waar ik een klant kan selecteren en verschillende producten kan selecteren die de klant wenst. Op dit formulier kan ik uiteraard ook bij de gewenste producten de aantal opgeven.

Wat ik wil is dat de aantal producten in mindering worden gebracht in de tabel producten veld voorraad.

Het volgende heb ik gerealiseerd middels een bijwerkquerie.

Producten!Voorraad-Verkoopregel!Aantal

Enkel nu schrijft hij mij de voorraad af met de gegevens van elke verkoopbon en niet per verkoopbon!

Als ik het goed begrijp moet ik gebruik maken van een iif functie. ofniet?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt!

mvg
Y2K

Beste mensen.

Zojuis ben ik bezig met een database te bouwen.

Ik heb een verkoopbon formulier waar ik een klant kan selecteren en verschillende producten kan selecteren die de klant wenst. Op dit formulier kan ik uiteraard ook bij de gewenste producten de aantal opgeven.

Wat ik wil is dat de aantal producten in mindering worden gebracht in de tabel producten veld voorraad.

Het volgende heb ik gerealiseerd middels een bijwerkquerie.

Producten!Voorraad-Verkoopregel!Aantal

Enkel nu schrijft hij mij de voorraad af met de gegevens van elke verkoopbon en niet per verkoopbon!

Als ik het goed begrijp moet ik gebruik maken van een iif functie. ofniet?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt!

mvg
Y2K

Je zou wat in via kunnen schrijven.
Kijk is naar dit filmpje http://www.pc-tutor.nl/accessvba2003/accessvba0102.html
Ik denk dat zo'n aanpak welhandig is.

gr

Helemaal begrijpen doe ik het niet, want wat gebeurt er nu precies? Worden de aantallen van alle artikelen bij alle artikelen afgetrokken? Je wilt uiteraard per artikel één getal in mindering brengen. Als je dat met een bijwerkquery doet, en je voert die query (al dan niet per ongeluk) meerdere keren uit, dan wordt de berekening ook elke keer uitgevoerd, met als gevolg dat je de aantallen snel ziet kelderen...
Ik zou dus het bijwerken van de aantallen doen bij het opslaan van de order. Om de juiste getallen bij de juiste artikelen af te trekken, hoef je geen IIIF te gebruiken, maar moet je het ArtikelID in Voorraad koppelen aan ArtikelID in de verkoopregel. Waarschijnlijk heb je dat nog niet gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan