Iif-statement in calculated field PivotTable

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Beste forumleden:

In mijn PivotTable verschijnt een detail met #Num!, doordat er geen waarden voor zijn en dat wil ik natuurlijk voorkomen (het leidt af van de andere gegevens). De formule voor dit veld standaard is:

[Measures].[Total5]/[Measures].[Total3]

Nu heb ik dit geprobeerd met:

=IIf(IsError([Measures].[Total5]/[Measures].[Total3];0;[ [Measures].[Total5]/[Measures].[Total3])

Maar Access zegt dan het volgende:

The query could not be processed. o Formula error -syntax error- token is not valid: " =IIf(IsError([Measures].[Total5]/[Measures].[Total3];0;[ [Measures].[Total5]/[Measures].[Total3])

Hoe kan ik het neerzetten dat het wel naar behoren werkt?!? :rolleyes:

Bedankt!
scw :thumb:

Gebruik de Nz functie.
Zie VBA Help voor meer info.

Tardis

Hoi Tardis,

Bedankt voor je reactie. is de Nz functie niet bedoeld voor het voorkomen van Null i.p.v. #Num! ??

Daarnaast weet ik eigenlijk nog niet hoe ik het neer moet zetten, en waar vind ik vba info??

Hopelijk kun je me nog verder helpen...

Bedankt toch,

Toepassen van NZ doe je zo:

NZ([Measures],0).NZ([Total5],0)/NZ([Measures],0).NZ([Total3],0)

Of ut werkt zou je even moeten proberen.

grrrr

Ha Ronaldxx,

Bedankt voor je antwoord, ik heb hem erin geplakt, maar helaas :confused::

ik krijg nog steeds dezelfde, eerder genoemde, error 'token is not valid' :(

Hopelijk zijn er nog andere suggesties, welke mij verder kunnen helpen..

Alvast bedankt,

Als ik het goed begrijp is total3 wel eens is null en daarom geeft hij geen waarde ?

Misschien kan je voordat je gaat berekenen een update query uitvoeren met als criteria Is null.
Dan filtert hij de records met Is null eruit ?
Dan kan je die allemaal in 1 keer updaten naar 0 of welke waarden dan ook, dit kan in 1 query.

Ik zie dat je in je query gebruikt maakt van * en /

Als je iets vermdedigvuldigd met 0 dan blijft het 0.

Dus wat die NZ doet is vervangen door 0, dus misschien moet je er geen 0 neerzetten maar een 1 ?

Mvg,

ik krijg nog steeds dezelfde, eerder genoemde, error 'token is not valid' :(

Je hebt hoop ik toch wel deze heel foute coderegel verwijderd :P

Code:
=IIf(IsError([Measures].[Total5]/[Measures].[Total3];0;[ [Measures].[Total5]/[Measures].[Total3])

Tardis

@ Tardis: jah hoor geen zorgen

@ Ronaldxx: bedankt voor het aandragen van deze andere optie, mijn voorkeur zou echter toch uitgaan naar de Nz functie, want in principe zou deze gewoon moeten werken toch? Wanneer de oorzaak van het niet-functioneren kunnen achterhalen...

Ik ben bang dat met de andere oplossing, per ongeluk 'andere' nulletjes omgezet kunnen worden (en dat wil je niet hebben uiteraard...)

Mogelijk heeft iemand nog suggesties om de Nz functie te kunnen laten functioneren... :rolleyes:

Lijkt erop dat je tabellen in een niet-Access database staan.
Daar zit je probleem (in de niet-Access database), niet in MS Access.

Tardis

Ik val er ook maar tussenin, maar ik vind in het voorbeeld geen tabellen met data, wat natuurlijk nooit goede records oplevert in een query, en ik mis de velden/tabel waar je de berekening mee wilt maken. Leg nog eens uit wat de bedoeling is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan