iis asp.net 2.0 server op Windows XP lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonv

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
hallo,
ik ben een leek op gebied van webservers/webhosting en ik hoop dat dit het juiste forum is voor mijn vraag, waarvan ik de oplossing al tijden aan het zoeken ben maar niet heb gevonden. Of is het misschien veel te simpel. Wie helpt mij?

ik heb een "website"in asp.net 2.0 gemaakt met visual studio webdeveloper express 2008.
deze wil ik graag op een aantal laptops met XP SP2 locaal laten tonen met behulp van Explorer 6.0 of 7.0 via een snelkoppeling op de locale desktop.
Dus iedere PC draait zelf IIS.

Als je Visual Studio webdeveloper installeert wordt tevens een ASP.NET DevelopmentServer geinstalleert waarmee je de ASP.NET Applicaties locaal runt.
Ik wil niet op deze laptops allemaal de webdeveloper expres 2008 installeren.

Weet iemand hoe ik toch de site lokaal kan laten zien met behulp van IIS.
alvast bedankt
Anton

In XP Pro (weet niet of dat in Home ook zo is, heb ik niet bij de hand) kun je bij software/windows onderdelen toevoegen/verwijderen iis installeren

bij software/windows onderdelen toevoegen/verwijderen iis installeren
IIS is geinstalleerd, ASP.NET 2.0 server extensies zijn ook geinstalleerd op XP Pro SP2
Wat ik graag zou willen is installatie van de APS.NET webdeveloper zonder de gehele visual studio expresse suite te hoeven installeren.

ik heb al geprobeerd de "Microsoft .NET Framework version 2.0 redistributable package" te installeren, maar daar kreeg ik de foutmelding van dat mijn huidige .Net framework van een nieuwere versie is. ( tip van: http://www.hkvstore.com/aspnetmaker/doc/aspnet2primer.htm)
Misschien eerst een hele verse installatie XP Pro SP2?

Waar heb je het webdeveloper gedeelte dan voor nodig als ik vragen mag?

Waar heb je het webdeveloper gedeelte dan voor nodig als ik vragen mag?
Web developer is een soort ASP.NET server engine waarme je een ASP.NET site lokaal kan testen zonder een complete webserver in te richten. zie plaatje
anton

Bijlagen

• webdeveloper.jpg
    webdeveloper.jpg
    8,7 KB · Weergaven: 31
Dat weet ik, ik draai hier ook VS2005 Prof (netjes legaal). Maar je zegt dat je de website die je ontwikkeld hebt wilt laten zien, daar kun je dan toch gewoon IIS/ASP.NET voor gebruiken? Of moet je soms dingen toevoegen via de RoleProvider/MembershipProvider?

daar kun je dan toch gewoon IIS/ASP.NET voor gebruiken? Of moet je soms dingen toevoegen via de RoleProvider/MembershipProvider?
Juist, dat dacht ik ook, maar dan krijg ik in de internet explorer meldingen over rechten op de meta database die niet goed staan. Er werd verwezen naar een knowledgebase 267904 over het wijzigen van metabase machtigingen. Denk dat ik eerst maar eens met een kakelverse XPpro aan de slag gaa en het verder probeer. Resultaten zal ik hieronder aanvullen.
Bedankt voor je hulp.
Anton

PS Visual Studio Webdeveloper Expresse 2008 is ook volledig legaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan