IIS met: php, MySQL en PHPmyAdmin

Status
Niet open voor verdere reacties.

georgeboot

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Berichten
70
hallo forumleden,

ik ben een aantal dagen geleden begonnen met een webserver. Ik gebruik IIS.

Via een website (http://www.sitemasters.be/tutorials/10/1/335/Webservers/PHP_installeren_op_IIS) ben ik begonnen met het installeren van PHP op de server. Dit lukt helaas niet. Ik heb ook een nieuwe extentie toegevoegd met naan '.php' en map: B:\php\php.exe. Volgens de handleiding moet het uitvoerbare bestand zijn: php-cgi.exe. Dit bestand staat helemaal niet in de map. Ik heb ook php.exe gebrukt (bestaat wel), maar dat werkte niet.
Kan iemand mij helpen? Misschien is persoonlijke hulp iets, wat ik zat ook al vast met phpmyadmin (op een andere pc). daar kreeg ik telkens de foutmelding: kan mysql-extentie niet landen.

Kan iemand mij helpen?????

ik gebruik windows server 2003 R2 sp3. Wat ik heb gedownload:
MySQL: mysql-5.0.67-win32.zip
PHP: php-5.2.6-win32-installer.msi
phpmyadmin: phpmyadmin-2.11.8.1-all-languages-utf-8-only.zip
 
I-boek webserver opzetten met apache
Webserver met IIS

De eerste link staat erbij omdat hierin wordt beschreven hoe phpmyadmin te installeren.
De tweede link is de handleiding hoe een webserver op te zetten met iis (deze handleiding bevat niks over phpmyadmin)

Ik heb deze handleidingen ooit is gedownload. Ik gebruik hem zelf (de tweede) ook en bij mij werkt php en mysql nu in combinatie met iis. Kan alleen zelf nog niet phpmyadmin aan de gang krijgen.

Misschien lukt het jouw hiermee wel:thumb:

MVG
 
hallo

bedankt! PHP doet het nu, maar mysql doet het niet.

waarom niet? geen idee.
ik heb mysql ge-unzipt naat c:\mysql en doet die 3 bestanden gekopieerd, en het bestand aangepast. Tog doet hij het niet. (hij laat in phpinfo niets over sql zien)

ik ga nu tog maar proberen om phpmyadmin te installeren
 
Hallo,

Ik ben nu ook bezig met het maken van een php site op de iis 6.0 server. Maar helaas.

Wanneer ik de complete handleiding heb doorgewerkt zoals hij daar staat dan krijg ik alleen een error.

Code:
U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken.
HTTP-fout 403 - Verboden 
Internet Explorer

Terwijl ik wel de volledige rechten heb gegeven. (iedereen mag alles)

Wanneer ik dan kijk op de lokale pc, en ga naar het ip adres van de server dan krijg ik de volgende melding.

Code:
Kan de pagina niet weergeven 
HTTP 500

Iemand een idee wat ik fout heb gedaan?

De website heb ik getest met HTML. Dan werkt hij wel goed.
 
Hallo.

Doet phpinfo het wel?
PHP:
<?php

phpinfo();

?>

Ik heb het die hele server opgezet, en de eerste keer deed hij het goed!.
de tweede keer wil PHP het niet doen.....
Waarom snap ik nog steeds niet!
 
Laatst bewerkt:
Nee.. Helaas, die gebruik ik al!

Maar toch wil die niet wat doen.

Doe ik alleen een html file

index.html dan werkt ie wel..

Ideëen?
 
ja, zal vanalles kunnen zijn:confused:

In ieder geval is php niet goed geinstalleerd. Gebruik je dezelfde versies als in het boek? Ik had ook dat in de handeliding stond dat je php5isapi.dll moet selecteren, maar ik moest php5.1isapi.dll of zoiets gebruiken.
Kijk dus is even goed rond bij alle IIS instellingen voor PHP, waarscheinlijk zit de fout hierin.

Verder is het mij nog nooit gelukt om phpmyadmin draaiend te krijgen. Hoe dat komt?
Maakte map "config" aan, en phpmyadmin kon worden geinstalleerd. Maar, als ik die map weer verweiderde deed hij het niet meer....:evil:

Snapte daar ook niets van.

Maargoed, porbeer even uit wat ik hierboven post en ik hoor nog van je!
 
ja, zal vanalles kunnen zijn:confused:

In ieder geval is php niet goed geinstalleerd. Gebruik je dezelfde versies als in het boek? Ik had ook dat in de handeliding stond dat je php5isapi.dll moet selecteren, maar ik moest php5.1isapi.dll of zoiets gebruiken.
Kijk dus is even goed rond bij alle IIS instellingen voor PHP, waarscheinlijk zit de fout hierin.

Verder is het mij nog nooit gelukt om phpmyadmin draaiend te krijgen. Hoe dat komt?
Maakte map "config" aan, en phpmyadmin kon worden geinstalleerd. Maar, als ik die map weer verweiderde deed hij het niet meer....:evil:

Snapte daar ook niets van.

Maargoed, porbeer even uit wat ik hierboven post en ik hoor nog van je!


Hmm.. Raar iid. Maar dat heb ik gedaan. Helaas. Niks. Nu krijg ik op de lokale machine een witte pagina met een ? er in. Wanneer ik hem daarna refresh krijg ik een lege witte pagina.

Maar alvast bedankt! Ik loop de tuturial nogmaals door
 
ku je screenshot posten of afbeelding op google opzoeken? Ik snap niet wat voor pagina jij te zien krijgt...:(

Groeten,
George
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan