IIS Webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kickstart

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Hey hallo.

Ik ben bezig een klein terminal servertje op te zetten, en daarbij wil ik ook een webservertje. De PC die ik hiervoor gebruik is een Windows XP SP2 doos. Ik heb IIS volledig geinstaleerd, alleen krijg ik niks aan de praat. Op die pc zelf kan ik alles bekijken, maar zowel in het netwerk als buiten het netwerk is het niet werkend. Ik heb mijn pc een vast IP gegeven, en in de router heb ik poort 3389 voor RDP (werkt), poort 80 voor web (werkt niet) en poort 8080 (werkt ook niet) geforwared.

Wat doe ik niet goed?

Als je de eigenschappen van je standaard website opvraagd en je gaat naar het tabblad Mapbeveiliging, dan zie je in het midden IP adres en domeinnaam beperking.
Klik daar op bewerken.

Hier kun je aangeven wie er toegang hebben tot je website. Zorg ervoor dat deze ingesteld staat op aan alle computers wordt standaard: Toegang verleend.

Herstart nu de IIS services via start->uitvoeren-> cmd /k iisreset /noforce

Hmm, raar. De knop bewerken is bij mij niet aanklikbaar. Ben ik ergens anders nog iets vergeten aan te zetten?

Kijk eens in de voorwaarden van de provider na of die wellicht poorten blokkeert.
Denk hierbij aan specifieke poort óf gewoon een hele reeks poorten (vaak alle poorten onder poortnummer 1024, dus ook http: een https:).

Overigens zou poort 8080 wel moeten werken, maar dan moet je wel aangeven in IIS dat je naast poort 80 óók op poort 8080 wilt 'luisteren' naar webverzoeken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb de TPC poort op 8080 staan, dus in principe staat dat nu al goed.. Niet?

TPC zegt met niets, maar ik neem aan dat je bedoelt dat de Standaardwebsite luistert op poort 8080.

Overigens kun je portforwarding NIET testen vanaf je eigen netwerk. Vraag dus een vriend/kennis om het te testen.
Verder even bij de provider kijken welke poorten er geblokkeerd worden.

Tijs.

Probeer het eerst met een andere PC binnen hetzelfde lokale netwerk. Hiermee kun je uitsluiten of het aan de router/isp ligt of aan IIS

Let ook op Windows Firewall en andere firewalls die evt. op de pc van toepassing zijn (McAfee, Norton, Kaspersky Internet Security, ZoneAlarm, Comodo firewall etc.)

Tijs.

Als ik op die pc zelf het interne ip intik in een browser, werkt het wel. Op het moment dat ik het interne ip op een andere pc intik werkt het niet. In dat geval lijkt het erop dat het aan die instellingen van de pc ligt. Overigens heb ik nog geen firewall, behalve de windows firewall.

Hmm, raar. De knop bewerken is bij mij niet aanklikbaar. Ben ik ergens anders nog iets vergeten aan te zetten?

Ik zie nu net dat deze knop inderdaad niet aanklikbaar is onder XP.

Maar zet je Windows Firewall even uit om te testen of het dan wel werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan