• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ijkpunt in staafdiagram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Talldaddy

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
31
hallo

ik zou graag het volgende willen
voor een vak moeten studenten bepaalde doelstellingen halen binnen een tijdstraject
een vak duurt 8 weken en een bepaalde doelstelling moet dan na 3, 4 etc weken behaald kunnen worden
ook zijn er evaluatie momenten
Ik wilde graag de doelstellingen uitzetten in een staafdiagram en in deze staafdiagram dan aangeven wanneer dan een evalutiemoment is
bijvoorbeeld met een lijntje of kruisje

dus bijvoorbeeld
start eind evaluatie-moment
Doelstl 7 2 7 5
Doelstl 8 2 6 2 en 4
de getallen staan voor weken
zie bijgaand voorbeeld

is het mogelijk om de evaluatiemomenten direct in de staafdiagrammen te krijgen
mij lukt het nog niet:eek:
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 45
Bedoel je een andere set punten in dezelfde grafiek? I.e. het tijdstip van evaluatie als 1 punt in de grafiek? In dat geval moet je het type grafiek veranderen naar een spreidings-(x,y)grafiek. Vervolgens moet je een tweede set gegevens toewijzen en de eerste set als staafdiagram afbeelden (gaat in 2007/2010 makkelijker dan in 2003, dus ik kan het niet voor je doen:( )
 
staafdiagram en spreidingsgrafiek op juiste manier koppelen

hoi

ik bedoel inderdaad een set punten die bij de getoonde reeks hoort (het staafdiagram) en dus in de desbetreffende staaf in het diagram moet worden weergegeven, dit kan 1 punt zijn, maar mogelijk ook meer (staaf geeft periode aan en het punt een tijdsvak in die periode)

ik had de spreidingsgrafiek al geprobeerd, ik kan op zich wel de punten tonen, maar krijg ze nog niet op de gewenste manier gekoppeld aan het staafdiagram
hij maakt er dus een andere y as van
zie bijgevoegd bestand
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    18,4 KB · Weergaven: 44
Doel je op de 2e x-as bovenaan? Die zou je zonder problemen moeten kunnen verwijderen. Als je de labels op de y-as bedoelt (alleen oneven nummers), dan kan je dat oplossen door de grafiek iets op te rekken in de lengte.
Nog een tip: het maakt de grafiek duidelijker/leesbaarder als je "doelstelling" als astitel in de grafiek zet en die gewoon nummert (minder tekst > minder druk > beter leesbaar)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan