Ik administrator kan nog niks!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Vreemd dat gezeur met administrator machtigingen.

Maar ik ben Administrator en er is geen ander persoon op mijn computer. Hoe kan het dat ik toch beknot word in bepaalde gevallen, erger ik kan dan gewoon niets uitvoeren.
 

Bijlagen

  • spybl.png
    spybl.png
    39,2 KB · Weergaven: 105
UAC uitzetten, (User Access Control - In het control panel | User Accounts)
Je bent dan wel een beetje beveiliging kwijt, maar persoonlijk heb ik dat op de koop toegenomen. Ik werd er ook gek van steeds aan Vista te moeten vertellen dat ik iets echt, echt, echt wel wilde doen en het héél héél zeker wist...
 
UAC is inderdaad soms lastig, maar ook veilig.
Met dit tweak uac kun je uac naar je hand zetten
zie deze post van xp_pc

sp1 scheelt trouwens ook een hoop uac ellende

Verder kun je bij programma's als admin installeren met rechtsklikken en dan uitvoeren als administrator te kiezen.

mvg leo
 
Hey, dank je leofact, dat tweak uac is voor mij ook een prima optie!!! Ik vind het inderdaad toch wel wat vervelend om wat veiligheid te verliezen.
 
UAC uitzetten, (User Access Control - In het control panel | User Accounts)
Je bent dan wel een beetje beveiliging kwijt, maar persoonlijk heb ik dat op de koop toegenomen. Ik werd er ook gek van steeds aan Vista te moeten vertellen dat ik iets echt, echt, echt wel wilde doen en het héél héél zeker wist...

Helpt in dit geval zeker niet!!
 
UAC is inderdaad soms lastig, maar ook veilig.
Met dit tweak uac kun je uac naar je hand zetten
zie deze post van xp_pc

sp1 scheelt trouwens ook een hoop uac ellende

Verder kun je bij programma's als admin installeren met rechtsklikken en dan uitvoeren als administrator te kiezen.

mvg leo

Ik heb SP1 !!
 
Hey, dank je leofact, dat tweak uac is voor mij ook een prima optie!!! Ik vind het inderdaad toch wel wat vervelend om wat veiligheid te verliezen.

Over welke veiligheid hebben we het nu eigenlijk. Als je echt alles toelaat, zit je in je EIGEN huis met alle deuren op slot en de sleutels ook nog eens verstopt!! Firewall en virusscanner toch ruimsschoots genoeg voor de miljoenen huis tuin en keukengebruikers. Hackers komen er toch wel in hoor. Is toch volkomen belachelijk, vaak 5 vensters aan te klikken. Ik weet af en toe aan het eind niet eens meer over welke actie het eigenlijk ging :)

Met mijn probleem is er wat meer aan de hand denk ik. Want aan en uitzetten maakt niets. Ik ga even naar de tweak kijken. Bedankt vast.
 
Dit al doorgelopen en allemaal uitgevoerd??

Uiteraard, maar niet naar aanleiding van dit probleem. Had veel problemen met Vista en was bang dat het onder andere toch kwam door deze acties. Later bleek oude hardware stiekem de boel te verzieken. Dus ga het weer proberen. Mijn probleem zoals beschreven is overigens niet standaard!!! Ik kan dus helemaal niets doen in dit geval!! Ik kan dus gewoon een file niet kopiëren naar een directory, met als mededeling dat administrator windowtje, met of zonder uitschakeling. In al die andere gevallen verbaas en erger ik me alleen maar.
 
is het dan pas vanaf vandaag dat je niets meer kan uitvoeren?
 
is het dan pas vanaf vandaag dat je niets meer kan uitvoeren?


Alleen met dit proggie: Is SpywareBlaster Dit programmaatje heeft kennelijk moeite in Vista met automatische Updates. ( betaalde /gesponsorde uitvoering) Nu moet ik onder leiding van Support allerlei dingetjes doen om het proggie toch werkzaam te laten zijn maar dat kopieren van een file wordt dus geblokkeerd door meneer koekepeer de administrator terwijl ik dat zelf ben!!, maar aan of uit maakt niets uit. Dat speciale proggie ( hierboven ) heb je ook niet veel aan, je moet gewoon herstarten, dan heb ik al weer gegeten en gedronken. Zou mooi geweest zijn als je het kon aanklikken en klaar is kees. Lijkt dus een specifiek probleempje met die programmaatje. Maar ik blijf die administrator toch een lastpak vinden ook al ben ik hetzelf!!
 
Ik word gestraft met dat overal maar voor betalen. Heb nog een probleem met adaware pro 2007. Als je herinstallt na hd crash, wat een gezeik zeg.... reg. nr klopt dan niet meer mailen en zeuren en ingewikkeld doen. Om illegaal gebruik te voorkomen, dus op meerdere computers tegelijk waar geen sprake van is! Dan gaat illegaal downloaden echt wel makkelijker. Net als bij 'muziek dvd's" ook allerlei veiligheids maatregelen tegen kopieën. Dat word je zo zat dat je het origineel niet eens meer wilt. Werkt dus precies in het tegendeel!! Niet dan ???
 
Ik word gestraft met dat overal maar voor betalen. Heb nog een probleem met adaware pro 2007. Als je herinstallt na hd crash, wat een gezeik zeg.... reg. nr klopt dan niet meer mailen en zeuren en ingewikkeld doen. Om illegaal gebruik te voorkomen, dus op meerdere computers tegelijk waar geen sprake van is! Dan gaat illegaal downloaden echt wel makkelijker. Net als bij 'muziek dvd's" ook allerlei veiligheids maatregelen tegen kopieën. Dat word je zo zat dat je het origineel niet eens meer wilt. Werkt dus precies in het tegendeel!! Niet dan ???

Mij hoor je dit niet tegenspreken:).

Er zijn ook goed gratis programma's. Je heft due niet eens illegaal
Toch heb ik ook betaalde antivirus. Goede bescherming is wel belangrijk tenslotte
Zo te zien vindt jij dat ook, want je hebt wel heel wat draaien.
Misschien wel te veel van het goed
W.s heb je ook nog een antivirus/internetsecurity (welke trouwens?) programma en niet te vergeten windows defender, wat al in vista ingebouwd zit
En mischien nog hitman pro /hijjackthis af en toe?.
Eea zou wel eens te veel van het goede kunnen zijn.
Een goed antivirus programma icm een goed antispyware programma (eventueel met firewall,antispam/phishing) is voldoende.
Het is de moeite waard om te kijken hoe alles werkt als je een ander verwijderd.
 
Mij hoor je dit niet tegenspreken:).

Er zijn ook goed gratis programma's. Je heft due niet eens illegaal
Toch heb ik ook betaalde antivirus. Goede bescherming is wel belangrijk tenslotte
Zo te zien vindt jij dat ook, want je hebt wel heel wat draaien.
Misschien wel te veel van het goed
W.s heb je ook nog een antivirus/internetsecurity (welke trouwens?) programma en niet te vergeten windows defender, wat al in vista ingebouwd zit
En mischien nog hitman pro /hijjackthis af en toe?.
Eea zou wel eens te veel van het goede kunnen zijn.
Een goed antivirus programma icm een goed antispyware programma (eventueel met firewall,antispam/phishing) is voldoende.
Het is de moeite waard om te kijken hoe alles werkt als je een ander verwijderd.

Alles werkt tot nu toe perfect, nu ik alle hardware die niet door Vista SP1 werd herkend eruit heb gegooid. Deze spullen deden het wel op hun xp drivers maar bleken toch de boel te verzieken. Na herinstall stappie voor stappie tot de problemen begonnen et voila geen problemen meer, nu nog ff nw spullen kopen en Vista draait bij mij ook als een zonnetje

Ik heb alleen maar Vista firewall en NOD32 vrs. 3 Verder Adaware 2007 pro, Regsupreme pro, ccleaner, Tune-up utilities en Spyware blaster, dus kan al die pathologische zogenaamde veiligheids s.h.i.t. uitgeschakeld worden. Ik kan daar maar steeds niet over uit, welke gek heeft zoiets verzonnen, een windowtje of 5 aanklikken om een gewoon proggie te starten dan zitten werkelijk echt alle schroevies los in je bovenkamer en ook bij degenen die dit nog staan te verdedigen.
 
Hoe gek moet je zijn om een administrator te waarschuwen dat een prog alleen met administrator machtiging te openen valt.
 
Och aangezien de wereldbevolking die op Windows draait al eeuwen draaid onder Administrator rechten en dus niet eens het benul snappen van werken onder een user account en beheren onder een admin account, daar ook de reden niet van zien en de heerlijke neiging hebben om overal maar op te klikken wat er op het scherm komt waardoor een eventueel malware proggie met volledige rechten zijn lieve werk mag doen.
Vind ik de extra waarschuwing geen probleem.

Het nadeel is natuurlijk dat een persoon die wel weet wattie doet daar ook last van kan hebben. maar die is daan ook wel weer intelligent genoeg om even uit te zoeken hoe hij de uac uit kan zetten.

het grootste gedeelte aan de linux gemeente is daar aan gewend om met een user te werken en root te worden zodra nodig dus ik heb de UAC gewoon aan staan en dat extra schermpje boeit me niet zo. 5 extra schermp¨jes ben ik nog niet tegen gekomen hoor.....

Nou weet ik niet in welke map dat proggie zaken wil opslaan maar waarschijnlijk in een map waar admin geen ownership op heeft. (er zijn wat mappen waarin alleen de "trustedinstaller" service schrijfrechten heeft) zet de ownership van die map naar de administrators groep en geef de administrators groep de juiste rechten en vermoedelijk is jou probleem dan verholpen. ja dit vind ik wel een overkill actie van microsoft......
 
Laatst bewerkt:
hallo, ik heb ook een probleem, ik heb windows 7 home premium en ben ook admin, maar nu heb ik een of ander virus op mijn laptop en wil ik die eraf hallen maar dat lukt niet omdat er dan komt te staan dat ik admin moet zijn. hoe los ik dit op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan