ik begin met formateren en dan....

Status
Niet open voor verdere reacties.

tilburger

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Berichten
339
Alles staat klaar, alle backups zijn gemaakt en NU wil ik gaan formateren !!!
Dus start->uitvoeren->format c:
Maar op deze schijf zijn niet alle toepassingen gesloten zegt de PC dus kan ik niks formateren .....?


2. IK heb trouwens ook een D schijf, moet ik dus ook formateren.

3. Straks wil ik natuurlijk weer een C + D schijf, hoe moet ik dat de PC wijsmaken ?
 
Je kunt C niet formatteren vanuit Windows omdat die op dat moment in gebruik is. Dat moet vanuit Dos met een opstartdiskette.

Dus opstarten met opstartdiskette.

a:\>format c:

Daarna

a:\>format d:

Dan blijf je ook je 2 partities houden.

Hier kun je een opstartdiskette downloaden http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe Bestand dubbelklikken en de bestanden worden op een diskette gezet.

Dan de bootvolgorde in het Bios aanpassen dat de pc vanaf de A-drive start.
 
Laatst bewerkt:
het beste is om op te starten vanaf een CD of Floppy, en dan te gaan formateren.
 
D; formateren???

Maar Tanja zegt wel D: formateren maar als je dat uiteraard niet wilt omdat daar nog iets opstaat moet je dit natuurlijk niet zomaar overnemen.

grtjs jjw
 
Geplaatst door tilburger

2. IK heb trouwens ook een D schijf, moet ik dus ook formateren.


@JJW Ik lees dat alle backups zijn gemaakt en dat de topicstarter zelf D ook geformatteerd wil hebben.
 
Oeps

hmm sorry, te snel gelezen.

grtjs jjw
 
we zijn al op weg (op andere pc natuurlijk)
opstartdiskette gemaakt, en opnieuw opgestart.
Daarna c+d schijf geformateerd
daarna in bios gezegd: first: cdrom
nu ben ik win ME aan het installeren dus tot nog toe gaat het goed, ben benieuwd wat ik straks nog tegenkom. Alvast bedankt allemaal tot straks
 
Als je nog problemen tegenkomt kom je gewoon weer terug:) .Tot zover klinkt het goed.
 
winME is bijna geïnstalleerd, maar.................nu vraagt hij om de OEM code

Deze code heb ik niet omdat de leverancier alle pc's geïnstalleerd heeft vanaf een cdrom. En aangezien het nu weekend is en ik de pc al een jaartje of 3 heb zal ik er via hem niet eens aankomen lijkt me. Maar heeft iemand een code of een tip waar je hem kunt downloaden of afhalen ????

Ik kan anders NU niet verder :(
 
Sorry, maar DAT mogen we helaas niet vertellen. Dat zijn de regels van helpmij.

Je zou een beetje creatief kunnen doen met p2p programma's;)
 
Laatst bewerkt:
Ik meen dat je met het programma aida32 ook je code kunt zien. Dan zou je hem inderdaad van je andere pc kunnen halen lijkt me.

Hier kun je aida32 downloaden http://www.snapfiles.com/download/dlaida32.html (start automatisch)

Ik zoek nog even voor je op waar je het kan vinden in aida32

[edit]Gevonden, onder besturingssysteem, en dan weer besturingssysteem en dan productsleutel :)
 
Laatst bewerkt:
volgende probleem.

winME geïnstalleerd oke
virusscanner geïnstalleerd oke
firewall geïnstalleerd oke

maar dan


ik heb de kabel dus alles gaat vanzelf, inderdaad internet contact, email opgehaald en dan na een aantal minuten de volgende melding:

er is een conflict aangetroffen tussen IP adres xxxxxxxxx(mijn adres ?) en het systeem dat hardwareadres 00:80:C8 en nog wat letter en cijfers bevat.

De interface is uitgescahekeld wat inhgoud dat ik niet meer kan internetten tot ik me eigen weer opnieuw aanmeld ??
 
Heb je conflicten in apparaatbeheer staan? Lukt het wel met de firewall uit?

Anders zou ik het niet weten en hoop ik dat de anderen hier antwoord op hebben.

On te controleren of het je eigen ip adres is kun je hier jouw ip adres bekijken http://www.whatismyip.com/
 
nee hoor niet in apparaatbeheer. Ik heb he sterke vermoeden dat er iemand met mijn IP adres aan de haal is gegaan...
Bel morgen de kabelnetprovider wel even om de instellingen na te lopen.
 
Ja hoor wat ik dacht is het geval. DE provider heeft inmiddels de "dader" verwijderd en nu kan ik weer internetten. DANK JULLIE ALLEMAAL, vraag is opgelost.
 
Okee dan....

Nou gelukkig maar.

Vreemd wel allemaal, gelukkig is het opgelost voor je.

grtjs jjw
 
Je moet er maar opkomen dat iemand met je IP adres aan de haal is.:D

Maar gelukkig doet alles het weer:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan