ik begin met ubuntu maar heb vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

linketier

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
ik heb gezien dat ubuntu , de desktop versie en de server versie heeft .....

zijn alle aplicatie's voor servers ook beschikbaar op de desktop versie en omgekeerd ??
ik heb naamelijk een game server running op windows maar ik wil overschakelen naar linux om meer over de open-source software te leren , en ik heb ook gehoord dat servers beter te runnen zijn op linux vanwegens zijn flexibiliteit en stabiliteit ...

Hoi,

Mooi te horen dat je Ubuntu een kans wilt geven.
Wat ik hieruit begrijp is dat je alleen een server opzet voor een spel?
Zoja zou ik gewoon Ubuntu Desktop gebruiken.

Ubuntu Server is meer voor het Webserver en E-mail server verhaal en niet echt van toepassing voor jou.

Voordeel ook als je Desktop neemt is dat er inderdaad meer gericht is op dagelijks gebruik, waarvan ik uitga dat je meer doet op die pc dan alleen die gameserver runnen.

Ik hoop je vraag hiermee te hebben beantwoord.

:thumb:

ik heb gezien dat ubuntu , de desktop versie en de server versie heeft .....

zijn alle aplicatie's voor servers ook beschikbaar op de desktop versie en omgekeerd ??
ik heb naamelijk een game server running op windows maar ik wil overschakelen naar linux om meer over de open-source software te leren , en ik heb ook gehoord dat servers beter te runnen zijn op linux vanwegens zijn flexibiliteit en stabiliteit ...

De desktop is een uitgeklede versie van de server, in server zit alles, in desktop alleen alles voor, de naam zegt het al, de desktop.

maar het is toch niet dat ik mijn server niet kan runnen op ubuntu desktop versie ??

Dat heeft toch niets met een dedicaded gameserver te maken, of überhaupt met een gameserver.

Het maakt opzich niet uit welke versie je pakt als je een server en een desktop wil maken.
Ze zijn alletwee ubuntu identiek hetzelfde besturingsysteem.
Alleen zijn de install cd's wat anders, de een installeert tools voor een server en de andere voor desktop. Maar nadien kan je heel gemakkelijk met het pakketbeheer server elementen installeren op je desktop.
Ik zou je aanraden met desktop te beginnen, omdat je een grafische interface krijgt.

bedankt allemaal voor de respons :) ik denk dat ik maar zal beginnen met desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan