Ik ben aan het kijken om een pc zelf in elkaar te steken wet heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kilmanbalder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2013
Beste mensen,

Ik ben aan het zien voor een nieuwe pc maar dan zelf in elkaar te steken.
Wat heb ik allemaal nodig?
Het is om te gamen(Bf3 enventueel BF4 al-DayZ)
Het mag tot €2000 gaan.
Wat ik al heb (nog niet heb maar wel van plan ben om te kopen)(mag wel veranderer hoor):

Behuizing: Coolermaster Storm Scout 2 Black Gaming Tower
Koeling: Noctua Nh-d14 Se2011
Geluidskaart: Asus Xonar DX/XD Pci-E 7.1
Processor: Intel Core I7 3820 32NM 3.6 10MB LGA 2011
Grafische kaart: Asus Gt640-2GB3
Card Reader: Sitecom Externe Card Reader En Eid USB 2.0 Md-020
Moederbord: Asus Rampage IV Extreme Socket 2011 Atx Intel X76 Rog
Voeding: Corsair 600w Cx600m Builder Series Cp-9020060-eu

Ik denk nog zeker RAM geheugen, Harde schijf.
Ik zou ook liefst een SSD erbij hebben.
Ook besturinging weet ik nog niet. (Windows 7 of 8)
Behuizing is ATX.
Moederbord is E-ATX
Processor is I7 Quad Core

Laatst bewerkt:
Ik zou voor zo'n budget heel gauw een andere videokaart erin zetten want een GT 640 is geen game kaart en niet bedoeld voor een high end gaming pc. Ik zou deze nemen: http://azerty.nl/8-4360-513430/asus-gtx680-dc2o-2gd5-grafis.html
En als je geld over hebt zou je ipv deze kaart een GTX 780 kunnen nemen maar dan beveel ik wel aan om even te wachten tot de OC versies op de markt komen.

Die €2000 is heel ruim het mag liefst een €500 onder zitten.
Hoe goedkoper hoe beter.

Je maakt een set-up van 2000 euro? Maar hij mag maar 1500 euro kosten. Moeten we dit serieus nemen? Doe anders even dit:

m je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:

- 1. Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft
- 2. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen:
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Wat mag het systeem gaan kosten?
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan.
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de BBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.
4. Het verhaal maak je zo kort maar krachtig in een overzichtelijke volgorde
5. We zijn voorzien van een hele mooie Pricewatch/Azerty waar een groot aantal producten in zijn te vinden. Gebruik deze mogelijkheid dan ook om je componenten/producten bijeen te zoeken.

Wat we dus niet meer willen zien zijn:
- Afbeeldingen met de genoemde onderdelen.

Zo te zien heb je weinig verstand van computers, dan raad ik je aan een kant en klare pc te kopen:
http://www.dragoncomputers.nl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage_new/product_id,1678/category_id,114/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,78/
- I7 (k-serie)
- 2x GTX 670 kaart
- luxe ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, met bluetooth, goede soundblaster geluidskaart en draadloos kaartje en langere levensduur.
- 16GB geheugen
- 1TB sata 3 schrijfje.
- 700 Wat cooler master voeding.
- 1479,99 euro.

Laatst bewerkt:
@sander, nee, nooit kant en klaar kopen! De TS kan hem door ons laten samenstellen en bij AZERTY laten assembleren. De onderdelen die Dragon PC gebruikt beveel ik niet aan, de voeding is niet goed, er worden referentiekaarten gebruikt die in SLI loeiheet gaan worden etc. Ook zou ik geen MS-TECH behuizing kopen.

@ Startpost: Volgens mij bezit het MB al een goede geluidskaart, een losse kaart levert in dit geval géén meerwarde

@ Stormbreaker: in je link staat een 32bits W7-Ultimate (waarom een ultimate?) en waarom een koeler van dik 70 euro? (kweetwel, tis andermans geld ..)

Laatst bewerkt:
Ik vergat de bits, dit is het juiste lijstje:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...584360]=1&product[434498]=1&product[394013]=1
Heb maar een Premium 64-bit genomen, daar kan maximaal 16 GB op, daarom deed ik in het begin Ultimate maar had per ongeluk de foute versie genomen.

EDIT: die koeler heeft een gold award en had er een hoop goeds over gehoord, dus ik dacht bij een dergelijk budget: waarom ook niet. Als het de levensduur van de CPU verlengt is €70 niet veel.

Laatst bewerkt:
@sander, nee, nooit kant en klaar kopen! De TS kan hem door ons laten samenstellen en bij AZERTY laten assembleren. De onderdelen die Dragon PC gebruikt beveel ik niet aan, de voeding is niet goed, er worden referentiekaarten gebruikt die in SLI loeiheet gaan worden etc. Ook zou ik geen MS-TECH behuizing kopen.

Voor mij niet nee. Maar voor de Simpele gebruiker, kan het nog wel is een uitkomst bieden. Zoals een DVD Image die er bijgeleverd word.
Ook is hij gelijk klaar voor gebruik, min of meer. Bij desktops van de mediamarkt, moet je even 4x op next klikken en je taal instellen. Maar daar hebben ze ook een startklaar pakket voor je die (raar genoeg goed verkoopt) ;)

Dat over Dragon computers wist ik niet, hoe weet jij dat? Maakt niet uit ook, weet zeker dat jij de TS met een goed systeem naar huis zal sturen.
Zal de samengestelde pc wel laten assembleren bij Azerty en eventueel laten installeren voor de TS.

@ Startpost: Volgens mij bezit het MB al een goede geluidskaart, een losse kaart levert in dit geval géén meerwarde

De goede geluidskaart zit enkel op dat gekozen moederbord. Een draadloze kaart zit er ook op. Zelfde geld voor Bluetooth 3.0. (Min of meer is het onboard)

Laatst bewerkt:
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan.
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.
Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Wat we dus niet meer willen zien zijn:
- Afbeeldingen met de genoemde onderdelen.

@sander17111988:Refererend aan de door mij rood gemaakte uitspraken uit jouw quote: Wij (lees: Helpmij.nl) weten niet waar je deze regels/eisen e.d. vandaan haalt, maar deze uitspraken van jou kloppen niet en behoren niet door jou vermeldt te worden in een topic. Nergens in onze regels staat iets dergelijks vermeldt. Een member mag hier vrijuit vragen wat hij/zij wilt zonder enige voorkennis, vooronderzoek, voorstel etc. Het is aan de "Helpers" d.m.v inwinnen van zoveel mogelijk informatie over bijvoorbeeld gebruik, budget,wensen, een gedegen advies te geven. Tevens...mocht jij denken dat een member, met zijn of haar vraagstelling, niet voldoet aan de voorwaarden van Helpmij.nl dan is het doen van een "meld misbruik" de procedure.

Voor jou dus dit leesvoertje: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/214634-Leden-die-zich-als-semi-moderators-gedragen

@Kilmanbalder: Succes met je vraag.

Laatst bewerkt:
als je een geheel nieuw systeem wilt is dit een optie http://azerty.nl/winkelmandje/winke...452330]=1&product[568296]=1&product[516554]=1

echter denk ik dat je processor en mobo er nog makkelijk mee door moeten kunnen als het goed is
het enige wat je moet upgraden is denk je videokaart en eventueel een ssd'tje erin en een nieuwe hoogwaardige voeding

nu heb ik meerdere opties voor je
1: nieuwe videokaart (GTX 670) eventueel een SSD
2: geheel nieuw systeem (naar wat ik er van zie niet eens echt nodig?)
3: een grotere voeding en een GTX 690 (of de iets slechtere GTX Titan maar wel single-GPU) met eventueel een SSD

je wou een ook hardeschijf en een setje ram erbij, ik zou corsair vengeance low profile nemen (als in de gehele build zit) heb je misschien wel nodig als de koeler eroverheen valt
voor een hardeschijf weet ik niet hoeveel je als storage wilt hebben als 1TB genoeg is, neem die in de build hierboven.

ik hoop dat ik je iets verder geholpen heb, als er nog vragen zijn stel ze gerust ;)

Laatst bewerkt:
@bfortbattle, een GTX 690 is pure overkill voor de TS en levert allerlei nadelen op. Een 750 watt voeding trekt hem maar net of net niet, dus er moet een hele kwalitatieve dure voeding in met een gold plus award, het liefst modulair en van een goede voor gaming geschikte serie etc. Bovendien betwijfel ik de koeler die op de GTX 690 zit sterk, koelt die de kaart wel voldoende of moet er ook aan de airflow in de kast gewerkt worden? Wat raar dat jouw samenstelling een naar mijn mening geldverspillende GTX 690 heeft waar een GTX 670 (of GTX 770 in de toekomst) zou kunnen volstaan maar geen mogelijkheden tot overklokken en zelfs geen aftermarket processorkoeler.

op dit moment is het prijsverschil tussen overclocken en niet overclocken te groot dan kun je beter een I7 nemen, vandaar.

en ik heb hem de optie gegeven om voor een GTX 670.

en ik geef hem een optie om een GTX 690 te nemen of een GTX Titan, aangezien 2000 een heel groot budget is en deze persoon in zn oude systeem ook procossor/mobo wel een beetje top of the line had

ik heb nog een optie voor je en dat is je mobo houden en een nieuwe processor kopen als het echt moet iets van een I7 3930K
aangezien zn oude mobo een S2011 is, maar ik denk dat jou processor ermee door moet kunnen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan