Ik Ben gedegradeert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit ie al te backuppen :(
Met die van mij kun je resetten. Het is toch de moeite waard voordat je zoveel werk verzet.
Het gaat er om dat je er weer in kunt komen.
Trouwens wat ik me afvraag, heb je met de Asp Net soms met rechten zitten stoeien? Zit dat er in?
 
Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Met die van mij kun je resetten.
Elisa, hij heeft geen Windows-CD.

Overigens, hij heeft wel 4 Recovery-Cd's of zoiets. Daar zou ie iets mee moeten kunnen, zou je zeggen.
 
Geen cd? Daar is best aan te komen via een buurman lijkt mij.
Als Martiny het nummer maar heeft. En ook dan is het nog op te diepen uit het systeem.
Ik zag trouwens dat mijn bijlage te groot was en er voorheen niets vervangen was. Hieronder alsnog.

Martiny, op de volgende manier moet je kunnen resetten. Als Windows jouw wachtwoord niet pikt en ook zonder wachtwoord niet dan zul je ergens moeten resetten.
Ik denk echt dat je met rechten hebt zitten stoeien :D Eén verkeerd stipje en je administrator is persona non grata :D


1. Place your Windows XP CD in your cd-rom and start your computer (its assumed here that your XP CD is bootable  as it should be - and that you have your bios set to boot from CD)

2. Keep your eye on the screen messages for booting to your cd Typically, it will be Press any key to boot from cd

3. Once you get in, the first screen will indicate that Setup is inspecting your system and loading files.

4. When you get to the Welcome to Setup screen, press ENTER to Setup Windows now

5. The Licensing Agreement comes next - Press F8 to accept it.

6. The next screen is the Setup screen which gives you the option to do a Repair.

It should read something like If one of the following Windows XP installations is damaged, Setup can try to repair it

Use the up and down arrow keys to select your XP installation (if you only have one, it should already be selected) and press R to begin the Repair process.

7. Let the Repair run. Setup will now check your disks and then start copying files which can take several minutes.

8. Shortly after the Copying Files stage, you will be required to reboot. (this will happen automatically  you will see a progress bar stating Your computer will reboot in 15 seconds

9. During the reboot, do not make the mistake of pressing any key to boot from the CD again! Setup will resume automatically with the standard billboard screens and you will notice Installing Windows is highlighted.

10. Keep your eye on the lower left hand side of the screen and when you see the Installing Devices progress bar, press SHIFT + F10. This is the security hole! A command console will now open up giving you the potential for wide access to your system.

11. At the prompt, type NUSRMGR.CPL and press Enter. Voila! You have just gained graphical access to your User Accounts in the Control Panel.

12. Now simply pick the account you need to change and remove or change your password as you prefer. If you want to log on without having to enter your new password, you can type control userpasswords2 at the prompt and choose to log on without being asked for password. After youve made your changes close the windows, exit the command box and continue on with the Repair (have your Product key handy).


13. Once the Repair is done, you will be able to log on with your new password (or without a password if you chose not to use one or if you chose not to be asked for a password). Your programs and personalized settings should remain intact.
 
Laatst bewerkt:
Lets work our magic :p :

Download AccountView.
Installeer en start het programma.

Normaalgezien zou dit niet kunnen werken, maar we proberen het toch!

Linksbovenaan in het programmavenster zou je de naam van je computer moeten zien, met daaronder het woord users. Klik op users zodat er een plusje verschijnt. Klik vervolgens op het plusje om de lijst te openen.

In de lijst die nu verschijnt zie je eerst alle gebruikers van je computer, zowel de verborgen als de zichtbare. Daaronder staan de groepen.

Duid nu de gebruiker aan vanwaar JIJ nu uit werkt. (Op de screenshot is het "gast", bij jou zal het iets anders zijn)

Klik nu op het tabblad member of.
Er zou dan Gasten moeten staan.

Druk vervolgens op de add-knop.
accv-users-gast-editmemberof.gif


Er verschijnt nu een venster met opnieuw de naam van de computer in. Klik hierop zodat er een plusje voor komt, klik nu op het plusje om de lijst te openen.

Duid administrators aan in die lijst en druk nu op de rode pijl naar rechts zodat het woord administrators ook in de rechterlijst komt. Druk nu op ok.
accv-users-gast-edit-admin.gif


Nu zou er zowel Gasten als Administrators in de lijst moeten staan.

Klik nu Gasten aan en druk op remove.
accv-users-gast-editmemberof-remove.gif


Nu staat er enkel nog Administrators in de lijst.

Druk nu op de knop apply.
accv-users-gast-editmemberof-apply.gif


(het enige waar ik voor vrees dat is dat je niets zal kunnen veranderen en de opties in het programma grijs blijven... als dit zo is, meld het even:))

James :)
 
Laatst bewerkt:
Administrator zit al in de boycot. Als je dan ook nog de gast verwijderd........... :cool: :D
 
Martiny zei:
hier zal je me toch wat meer moeten helpen :eek:
Ik ben qua leeftijd wel een dos man :D
maar ik heb daar nooit mee gewerkt
mijn pc kennis is pas windows begonnen
Ik weet niet of je al vooruit bent geholpen met de diverse interessante bijdragen.
Voor het geval dat je het nog wilt weten:

In je CD-lade moet je een CD doen met Windows erop, op één van die 4 Cd's zal toch wel Windows staan.
Je start opnieuw op en moet dan naar de Windows set-up. (Evt. moet je eerst in de BIOS de opstartvolgorde zodanig wijzigen dat er vanaf de CD wordt opgestart.)
In de Windows set-up krijg je de mogelijkheid Repair. Je moet de de R-toets indrukken.
Als er gevraagd wordt naar wachtwoord van administrator druk je alleen maar op Enter.
Je krijgt dan de DOS-prompt: C:\Windows.
Vervolgens typ je: cd repair (Enter)
Dan verschijnt de prompt: C:\Windows\Repair
En dan typ je: copy system c:\windows\system32\system

Als dit allemaal lukt lijkt mij de kans groot dat het probleem is opgelost. :)
 
Elisa zei:
Eerlijk gezegd wat al eerder voor werd gesteld lijkt mij het snelst gaan.
Hiermee verlies je, mits je goed oplet geen gegevens.
En dan maar hopen dat je daarmee van je probleem afkomt.
Nog
eentje
Dit moet haalbaar zijn.

Elisa, dat "eentje" lijkt mij wel een vreemd eendje. De link verwees mij naar niemandsland. :D
 
Laatst bewerkt:
eff een reactie

sorry voor mijn late reactie maar mijn zwager is jarig dus
heel de middag bij m'n schoonfamilie gezeten :eek:
je hebt ook van die weekenden dat alles tegenzit :p
James007 zei:
Lets work our magic :p :

Download AccountView.
Installeer en start het programma.

Normaalgezien zou dit niet kunnen werken, maar we proberen het toch!

@james 007 dat klopt dus het werk niet :confused:
als gast kan ik geen progjes installeren

en wat die andere tips/adviezen betreft
dat zijn hele verhalen en die ga ik morgen op het werk (inde pauze ;) ) printen want daar is heel het verhaal mee begonnen dat m'n ouwe printer kapot was en ik m'n nieuwe niet kon installeren (als gast)
want als ik eenmaal aan dat herstellen begin kan ik niet meer eff kijk hoe ik verder moet :eek:

we komen er op terug en bedankt vast :thumb:
 
Elisa, dat "eentje" lijkt mij wel een vreemd eendje. De link verwees mij naar niemandsland.

Nadat ik de link verwijderd heb wel :D
De vervanger staat hierboven.
 
Ik ben er weer

een wat late reactie door wat privé omstandigheden
maar ik ben erweer :thumb:

ik heb dus die master Cd's zitten besnuffelen
en daar stond vanalles op
maar allemaal ingepakt of in codes, kon ik geen XP alleen vinden
en omdat ik ook 'n brander probleem had
Heb ik toch maar besloten om hem helemaal schoon te maken
alles geback upt op een externe HD incl de 271 emoricons van m'n dochter :eek:

en nu doet alles het weer ik ben weer bevoegd :thumb:
ik heb mijn printer geinstaleerd :thumb:
mijn brander doet het weer :thumb:

alleen ik heb het idee dat mijn internet verbinding gruwelijk lui is geworden
want mijn zoon is gister 3 uur bezig geweest om demo van Paint Shop Pro te downloaden en toen is ie verbroken
dus dat moet ik nog eens gaan besnuffelen :eek:

maar mijn dank :thumb: aan allen voor het meedenken:thumb:
en ik kan weer verder :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan