Ik ben opzoek naar website software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny9

Banned
Lid geworden
6 okt 2011
Hoi iedereen,

Ik ben opzoek naar software voor mijn website, ik wil netzoiets als marktplaats oprichten zodat iemand zijn video kan uploaden of foto en een stukje erbij kan schrijven reacties kan geven ect. Ik wil dus geen forum.

Heeft iemand een idee wat ik nodig heb?

alvast bedankt:thumb:

Dat zet je niet zo even in elkaar met een stukje software !
Lijkt mij dat je je maar eens moet gaan verdiepen in HTML en CSS op zijn minst !

Even terzijde: Wat heeft Marktplaats te maken met het uploaden van video's??

Je zult je vraag moeten toelichten of anders omschrijven.

Marktplaats is een veiling-site / verkoop-site
de essentie is dat bezoekers kunnen bieden op datgene wat aangeboden wordt (product/dienst/etc)
en dat de aanbiedingen worden gesorteerd.
Daarnaast zijn er nog een aantal "nice to have" dingetjes ingeprogrammeerd
zoals
- kunnen sorteren van aanbod op diverse criteria
- voorgeprogrammeerde keuzes (bijv bij auto's: brandstof, uitvoering soort carrosserie)
- "bewaar deze advertentie"
- bij het opstellen van de advertentie kiezen voor soort bieding (al dan niet met minimaal bedrag)
- verschillende email-functionaliteiten

Wat jij noemt
video kan uploaden of foto en een stukje erbij kan schrijven reacties kan geven
heeft daar niets mee te maken.

Bij een advertentie wil je misschien ook video en foto zetten?

Maar dit soort systemen zul je zelf moeten schrijven, denk ik. Als je er serieus iets van wil maken ten minste.

Hoi Danny9,
Is het wel zo groot bedoeld?

Als je een site wilt maken waar je video's echt kunt uploaden, word je in feite een concurrent van YouTube! Tenminste als je de video's ook meteen wilt laten kunnen afspelen op je site. Als het alleen om uploaden zonder afspelen gaat, begint het te lijken op een opslag-website als megaupload.com.
In beide gevallen kan je bij je provider vast extra servers met veel schijfruimte voor je site gaan bestellen, want video's eten héél veel ruimte! ;)

Maar ...
Als het alleen de bedoeling is dat er video's afgespeeld kunnen worden op je site, dan hoeven die niet perse op je site zelf te staan, maar kan het veel beter door ze in te sluiten met een code waardoor ze uit YouTube gehaald worden. Dat komt er op neer: de bezoeker plaatst zijn of haar video op YouTube, en op jouw site staat wel de video, maar dan als soort doorverwijzing. Dan heb je al die webruimte niet nodig, want de video's zelf staan er bij YouTube op. En voor de bezoekers is dat ook gratis, terwijl veel mensen hun video's toch al op YouTube hebben staan.

Iets anders is de omvang van het publiek waarop gemikt wordt. Is de site bestemd voor "heel Nederland" of zelfs "de hele wereld", die er iets op moet kunnen plaatsen? Dan heb je inderdaad een groot systeem nodig, wat zoals hierboven al is gezegd niet zo eenvoudig is.

Maar ...
Gaat het in de praktijk om een bescheiden formaat (bv. alleen een familie- of vriendenkring, een club, vereniging, schoolklas, enz.), dan hoeft het niet zo groot. Voor het uploaden van foto's (dat is wel zo handig om die naar je eigen site te laten uploaden) is dan ook niet zo verschrikkelijk veel webruimte nodig.
Dan zou je het kunnen realiseren met een CMS (Content Management Systeem) als Joomla (gratis).
Dat hoef je maar één keer op je server te installeren (en vaak hebben providers dat al voorgeïnstalleerd klaar staan, en hoef het alleen nog naar aangezet te worden).
Vervolgens heb je geen speciale software meer nodig: je kunt als Administrator alles zelf via je browser regelen.
  • In Joomla e.d. kan je een "reageer"-knop zetten, waarmee mensen op een bericht kunnen reageren, als of niet met een foto of (YouTube-) video erbij.
  • Er zijn ook allerlei uitbreidingen (plug-ins; zowel gratis als betaald) voor bv. een gastenboek waar mensen berichten enz. op kunnen plaatsen.
  • Daarbij kan ook geregeld worden dat geüploade foto's automatisch aangepast worden aan het formaat dat ze op de site moeten krijgen, zodat de bestandsgrootte niet te groot gaat worden.
  • En je kunt instellen of ingezonden dingen meteen geplaatst worden (voor wie geregistreerd staat), of dat je ze eerst als Administrator/moderator moet goedkeuren voordat ze getoond worden op de site.
Zo is er toch van alles mogelijk! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: Met het laten uploaden van foto's en afbeeldingen naar je site moet je wel uitkijken voor copyright-toestanden. Mensen kunnen "gevonden foto's", "gevonden cartoons", enz. insturen, waar copyright op zit. Als website-eigenaar plaats je dan de foto's enz., en ben je in principe aansprakelijk voor het betalen van auteursrechten! In elk geval zal je goede gebruiksvoorwaarden voor het insturen, en een goede "disclaimer" op de site moeten opnemen. Bv. dat gebruikers alleen eigen werk mogen insturen, dat jij dat niet kunt controleren, en dat jij het er onmiddellijk af zult halen als iemand anders aantoont het copyright te hebben. - Met een ban voor de gebruiker die het copyright heeft geschonden!

Hoi bedankt voor al jullie uitgebreide reActies.

Ik ben van plan een website op te richten waar iedereen zijn stuff op kan zetten. Ik heb een windows server i7 (4x 1,5 tb) en denk dat deze het wel aan moet kunnen ik zat net even op internet te zoeken voor website software. Ik ben op de software van xtrafile gekomen waarbij mensen dingen kunnen uploaden naar jou site. Ik heb een probleem hij staat nu onder http://dansolution.tk/ ik krijg elke keer een error.

Parse error: syntax error, unexpected '?' in /home/u165248665/public_html/kevin/system/application/libraries/Loader.php on line 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan