• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik ben vastgelopen in een aanpassing..... wie kan mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortekaas

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2018
ik ben bezig mijn registratie systeempje uit te bereiden met ZA, hiervoor wil ik net als bij mijn huur en PB een bedrag registreren, maar dat lukt mij op een of andere manier niet...... wie kan mij helpen met dit probleem? ik ben u zeer dankbaar, ik heb een voorbeeld van mijn systeempje bijgevoegd.

Bijlagen

misschien eerst eens proberen uit te leggen hoe je wat en waar berekend.

Ik heb een bestand bij gevoegd ik dacht dat ik het daar best duidelijk had gemaakt..... maar misschien ben ik niet duidelijk genoeg voor andere, ik werk er elke dag mee, dus dan zie je het niet meer zo.

Op lijn 2 bepaal ik wie wat komt doen.... ik heb drie smaken zegmaar, huur - pb - en nu wil ik daar ZA aan toevoegen....
op lijn 19 en lijn 20 bereken ik de gebruikskosten voor huur en voor pb, maar zoals je ziet gaat het al fout bij de C kolom, daar moet hij natuurlijk iets in C21 zetten en moet het in C19 en C20 gewoon 0,00 zijn, maar daar gaat het dus verkeerd

Hoe zouden huur, PB en ZA berekend moeten worden? Is dat aantal bezoeken * tarief? En wat is VIP?
Levert deze formule in A19, doortrekken naar rechts, het gewenste resultaat op?
Code:
=ALS(EN(A2="PB";A7<>0);4*AANTAL.ALS(A4:A15;"> 0")/4;0)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zie #4, gebruikte tarieven staan in kolom J, zie formules in de rijen 19 t/m 21.

Die formule dat is juist mn vraag
De formule die in rijen 19 en 20 staan zijn goed en werken ook goed, als je bijvoorbeeld in rij 2 huur veranderd in PB zie je dat de formule werkt, enkel als je hem veranderd in ZA dan doet hij niet wat hij zou moeten doen.....

je hebt AZ in je test staan ipv ZA en je tarief staat nog op 4

IF(C2="AZ";0;F(B7<>0;4

Als je die 2 aanpast ben je er.

Maar de optie van AHulpje werkt ook zeker met die tarieven in kolomm J dan zie je meteen wat je gebruikte tarief is en het is 1 sec aanpassen per rij. ipv alle formules doorlopen.

Het kan nog iets algemener en simpeler. De cellen J1 t/m J3 hebben een naam gekregen en bevatten de bijbehorende tarieven. In de roze cellen wordt met INDIRECT(A2) het tarief uit die cellen opgehaald zodat je nog maar een formule voor de ruimtegebruikskosten nodig hebt. Zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan