Ik denk dat XP mij haat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xternal56

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
IK heb dit probleem nu al ongeveer een jaar vroeger alleen in games maar nu soms ook in word, tijdens het internetten of in winamp.
Zonder waarschuwing loopt de pc vast: het beeld blijft staan en het geluit doet dededededededededede.
Soms gebeurt dit na 5 min soms na een paar uur. Ik heb al heel veel geprobeert maar het probleem blijft. Als ik mijn geluidskaart eruit haal duurt het meestal heel lang voor hij vastloopt. plz help me ik ben echt ten einde raad.
ps:
winxp pro
abit kg7, athlon XP1800, 384mb ddr ram, gf2mx ,hd1 8gb, hd2 80 gb, soundblaster pci 64, acer cd brander, lg dvd rom.
mbm5 cpu temp 37-42 dus ik denk dat hij niet al te warm wordt.

Volgens mij kan een soundblaster 64 niet zo heel goed overweg met IRQ-sharing (iets wat XP doet)
Dus probeer eens een vaste irq aan je geluidskaart toe te wijzen.

Ik denk dat ik XP haat!

Heb toevallig net vanavond XP opnieuw geïnstalleerd en denk er hard over om alsnog terug te gaan naar 98.
Kwam even op het forum zoeken omdat ik de refreshrate niet kan instellen en gek word van dat flikkerende beeldscherm. Op dat moment stond jouw berichtje precies bovenaan!
Oké, nu ga ik even een oplossing proberen te vinden op het onovertroffen forum!
Doei!

Pandora

Xp en haten

Xp is het beste dat M$ ooit heeft gemaakt.

Dat er mensen zijn die problemen hebben met het os. komt meestal doordat ze hardware in hun kast hebben dat niet goed met XP kan omgaan (meestal driver probleem)

Je zegt dat je het probleem al een jaar hebt, mag ik daaruit opmaken dat je os al meer dan een jaar geleden geinstalleerd hebt ?

Zo ja installeer het dan eens opnieuw.

Maar die piepjes uit je systeemkast duiden meestal op een hardware probleem.

Ik verdenk het moederbord maar ik kan het niet hard maken. (is puur een gevoel)

Misschien zijn er wel helpmijers die deze stelling kunnen bekrachtigen of tegenspreken.

Grtz.

Laatst bewerkt:
Re: Xp en haten

Geplaatst door tron

ik vind DOS ook heel zo slecht nog niet. (en win 3.11 !!! :D:D)

Geplaatst door tron

Misschien zijn er wel helpmijers die deze stelling kunnen bekrachtigen of tegenspreken.

idd. Ik denk ook het mobo. Je hebt niet toevallig nog een ander geluidkaartje om te controleren of het daar iets mee te maken heeft?

dan heb je toch echt iets gemist. Dat waren de echte tijden. Pacman op een 286. Sweet memories.....

:D:D GRTZ.

Ach ja, en die gezellige menuutjes maken met bat files :)
Dat was nog eens puur!!!

Ik ga maar eens kijken bij het flikkerende beeldscherm.

puur

Ach ja, en die gezellige menuutjes maken met bat files dat was nog eens puur

Mmm, ik ben bang dat jullie me toch niet kunnen overtuigen om naar Win 3X over te stappen. :D :D :D

Grtz.

Die piepjes duiden inderdaad vaak op een probleem met je BIOS, in de manual van je mobo staat de code van de bleeps en welk probleem het is.

Re: Xp en haten

Geplaatst door tron

Dat er mensen zijn die problemen hebben met het os. komt meestal doordat ze hardware in hun kast hebben dat niet goed met XP kan omgaan (meestal driver probleem)

Dat geeft dan toch te denken... Hoe slecht moet de rest dan wel niet zijn...

Maar ja, als het eerst allemaal wel werkt onder bijvoorbeeld 98 of 2000 en daarna onder xp niet meer, dan vind ik toch dat de fout bij xp ligt. Een "beter" besturingsysteem moet beter werken dan zijn voorgangers en niet slechter. Maar ja, dat vind ik...

Het geluit komt uit de speakers niet uit het mobo.
kheb een dualboot met 2000 en in win2000doet hij net hetzelfde.

ik zal dat met die vaste irq eens proberen.
tnx

ps: pandora je kan dualbooten met win98 als je Xp als laatste instaleert. Gewoon niewe installatie kiezen.

Re: Re: Xp en haten

Geplaatst door hangmat

Dat geeft dan toch te denken... Hoe slecht moet de rest dan wel niet zijn...

Maar ja, als het eerst allemaal wel werkt onder bijvoorbeeld 98 of 2000 en daarna onder xp niet meer, dan vind ik toch dat de fout bij xp ligt. Een "beter" besturingsysteem moet beter werken dan zijn voorgangers en niet slechter. Maar ja, dat vind ik...

helemaal mee eens

Xternal56, ik heb dit ook ongeveer gehad. Hij liep altijd vast als hij in een spel een bp geluid moest laten horen en op hetzelfde moment zwaar de videokaart aan het werk zette. Een van mijn ramreepjes was kapot. Heb je die van jou al getest??

bp?

nu heb ik 2reepjes ram:
128 van samsung
256 van twinmos(week geleden gekocht)

kzal dat van samsung er eens uithalen.

Hij loopt bijna onmiddelijk vast in ut2003 als je terwijl met winamp een muziekje speelt.
Het loopt ongeveer 1min heel vlotjes en dan:
dededededede... reset.

kga eens zoeken naar service pack 1 op cd
heb 56k modem:-(
hebben ze dat bij een lokale pc winkel?
en zo ja, gratis?

Laatst bewerkt:
nee, ik denk het niet. Je zult het moeten downloaden of hem bij microsoft online moeten bestellen. Wat je ook nog kunt proberen is dit. (heb ik gedaan) Bij de paradigit hebben ze service cd-tjes, met antivirussoftware en nog veel meer handige dingen. Ook SP1. Ik heb gevraagd of ik die schijf een dag mocht lenen. Met 5 euro borg mocht dat. 'T is t proberen waard.

met die rammetjes, ook ens die nieuwe eruit halen. Of 'm in het andere bankje stoppen. Alle mogelijke varianten proberen. Misschien ligt het daaraan.

Bp = bepaald :)

Refreshrate probleem in XP Pro is opgelost

Na een paar uur zoeken, wat geen pretje was met een scherm op 65 Hz, vond ik een nvidia driver die het probleem keurig oploste.
Ik had toen al een stuk of 12 drivers geprobeerd die het niet deden, allemaal voor nvidia-kaarten en ik heb een aldi pc met daarin een medion kaart.
Maar eind goed al goed, ik kan normaal verder met het opnieuw configureren na de grote C:/ schoonmaak!

Pandora

Re: Refreshrate probleem in XP Pro is opgelost

Geplaatst door pandora
en ik heb een aldi pc met daarin een medion kaart.

Ik ook. Welke kaart is het en welke driver gebruik je nu??

In mijn pc zit een

Medion GeForce3 Ti200 kaart.
Als je interesse hebt zal ik je de driver wel mailen.
Ik hoor het wel.

Pandora

Hee, als ik een smily wil invoegen krijg ik fout 404, pagina kan niet worden gevonden.
Toch ook weer niet een xp pro geintje hoop ik?

Tot gisteren had ik xp home, en nooit problemen met de smilies.

ik ook een ti 200. Maar werkte de bijgeleverde driver niet dan?? Of de Microsoft driver die standaard bij Windows (XP) zit? Ik heb laatst ook naar een betere driver gezocht en de eerst die ik probeerde werkte perfect. Ik heb nog nooit problemen gehad met drivers van Nvidia. Kwamen ze wel van www.geforce.com ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan