Hallo allemaal,
ik heb even een vraagje (misschien een domme, maar ik ben nog niet zo lang bezig met javascript).
Ik ben op mijn site een tekst veld aan het maken. Nu is het zo dat als je tijdens het typen op enter klikt, je naar de volgende regel springt. Dat is vrij logisch, maar als de tekst later als html word opgeslagen dan haalt hij die regel er weer tussen uit. Er moet dus een <br> code in komen te staan.
Nu wil ik dat die code word geplaatst op het moment dat je op enter klikt.
Hiervoor gebruik ik nu de volgende code:
En dan is dit mijn tekstvak:
Het probleem is nu, dat als je op enter klikt, alle vorige tekst word weggehaald, en er alleenmaar <br> komt te staan. Is het mogenlijk dat hij dat 'InsertAtCursor' kan, en dat de cursor dan toch naar de volgende regelverplaatst?
Bedankt voor het lezen,
Ernst
ik heb even een vraagje (misschien een domme, maar ik ben nog niet zo lang bezig met javascript).
Ik ben op mijn site een tekst veld aan het maken. Nu is het zo dat als je tijdens het typen op enter klikt, je naar de volgende regel springt. Dat is vrij logisch, maar als de tekst later als html word opgeslagen dan haalt hij die regel er weer tussen uit. Er moet dus een <br> code in komen te staan.
Nu wil ik dat die code word geplaatst op het moment dat je op enter klikt.
Hiervoor gebruik ik nu de volgende code:
<script language="javascript">
<!--
function displayKeyCode(evt)
{
var textBox = getObject('txt');
var charCode = (evt.which) ? evt.which : event.keyCode
textBox.value = String.fromCharCode(charCode);
if (charCode == 13) textBox.value = "<br>"; // enter
var lblCharCode = getObject('spnCode');
lblCharCode.innerHTML = 'KeyCode: ' + charCode;
return false;
}
function getObject(obj)
{
var theObj;
if (document.all) {
if (typeof obj=='string') {
return document.all(obj);
} else {
return obj.style;
}
}
if (document.getElementById) {
if (typeof obj=='string') {
return document.getElementById(obj);
} else {
return obj.style;
}
}
return null;
}
//-->
</script>
En dan is dit mijn tekstvak:
<textarea name='txt' ONKEYPRESS="javascript:return false;" ID="txt" ONKEYDOWN="javascript:return displayKeyCode(event)" wrap='on' rows='20' cols='80' ></textarea>
Het probleem is nu, dat als je op enter klikt, alle vorige tekst word weggehaald, en er alleenmaar <br> komt te staan. Is het mogenlijk dat hij dat 'InsertAtCursor' kan, en dat de cursor dan toch naar de volgende regelverplaatst?
Bedankt voor het lezen,
Ernst