• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik ga op reis en neem mee....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Misschien voor de de doorgewinterde Exceller een makkie.. maar ik weet even niet hoe dit aan te pakken. Ik werk met Excel 2007.

Ik heb een lijst in excel met de kop: Volgnummer (in A1) en Onderwerp (in B1)
In A2 staat dan "1" en in B2 "Tandenborstel", vervolgens
In A3 staat dan "2" en in B3 "Schone onderbroek" etc. etc.

Zo heb ik een hele lijst met spulletjes die ik niet moet vergeten op vakantie.

Nu zou ik het graag hebben dat ik bijvoorbeeld wanneer ik mn onderbroek in mn koffer heb gedaan.. ik dit kan aangeven in C3 of op een andere geavanceerdere methode.. waardoor vervolgens punt 2 op de lijst wordt verborgen . zodat alleen nog zichtbaar blijft wat ik nog moet inpakken...
Maar ook wil ik graag een lijst kunnen zien van alle dingen die al wel in mn koffer zitten.. zodat ik eventueel de status weer aan kan passen waardoor ie weer op de lijst van nog in te pakken spullen komt te staan.

Kan iemand mij een zetje geven in de goede richting.
Weet ik tenminste volgend jaar zeker dat ik ECHT niks vergeet op vakantie ha ha

Heb in het voorbeeld voorwaardelijke opmaak toegepast

Bijlagen

Heb in het voorbeeld voorwaardelijke opmaak toegepast

of hier een versie waar je moet aanvinken..

ps: als je een voorwerp toevoegt, dan vult hij het cijfer aan, maar hij vult geen keuzevinkje automatisch toe.. iemand van hier die weet hoe dat moet?

ps: die kolom met "waar" "onwaar" kan je verbergen .. ik laat hem staan zodat je ziet hoe het opgemaakt is

Bijlagen

Laatst bewerkt:
of hier een versie waar je moet aanvinken..

ps: als je een voorwerp toevoegt, dan vult hij het cijfer aan, maar hij vult geen keuzevinkje automatisch toe.. iemand van hier die weet hoe dat moet?

ps: die kolom met "waar" "onwaar" kan je verbergen .. ik laat hem staan zodat je ziet hoe het opgemaakt is

heb het bestandje nog geupdate met een lijst met wat je al hebt..

mijn vraag blijft nog wel hoe dat ik automatisch een keuzevinkje kan doen verschijnen bij het toevoegen van een nieuw artikel..dat kan ik zelf niet (of zie ik over het hoofd)

Bijlagen

heb het bestandje nog geupdate met een lijst met wat je al hebt..

mijn vraag blijft nog wel hoe dat ik automatisch een keuzevinkje kan doen verschijnen bij het toevoegen van een nieuw artikel..dat kan ik zelf niet (of zie ik over het hoofd)
Met VBA, of je moet genoegen nemen met het vinkje wat je verkrijgt via lettertype Marlett en een a.

Je kunt ook gebruik maken van relatieve datavalidatie om je vraag te beantwoorden.

In bijgevoegd bestand staan 2 werkbladen.
- Reeds ingepakt
- Benodigdheden.

Op het werkblad Benodigdheden staat de lijst van dingen die je mee wilt nemen op je vakantie.
Op het werkblad Reeds ingepakt staan dropdownmenu's met de benodigdheden.

Mutaties aan de lijst Benodigdheden worden automatisch in de dropdownlijsten verwerkt.
Maak je een keuze uit de lijst omdat je de item heeft ingepakt, dan is die keuze niet meer beschikbaar in de andere dropdownmenu's.
Verwijder je een item uit de rij van reeks ingepakt dan wordt die item automatisch toegevoegd aan de dropdownlijsten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
of hier een versie waar je moet aanvinken
maar ook per regel weer moet uitvinken, terwijl je in mijn versie alleen kolom C hoeft leeg te maken.

Roncancio:
Maak je een keuze uit de lijst omdat je de item heeft ingepakt, dan is die keuze niet meer beschikbaar in de andere dropdownmenu's
Ik heb even gekeken maar kan niet doorgronden hoe je dit hebt gedaan. Kun je een tip van de sluier oplichten?

Ik heb even gekeken maar kan niet doorgronden hoe je dit hebt gedaan. Kun je een tip van de sluier oplichten?

Als je de kolommen B en C van het 2e werkblad zichtbaar maakt, wordt het wellicht duidelijker.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik vind het ook super hoe je dat gemaakt hebt. Zou je me een beetje op de weg kunnen helpen hoe ik dat zelf kan maken?

Groeten Maarten

Thanks!

ff tussendoor: allemaal bedankt alvast voor jullie hulp:thumb:.. ben er mee aan het stoeien nu.. kijken of het me allemaal gaat lukken! - wordt vervolgd

Ik vind het ook super hoe je dat gemaakt hebt. Zou je me een beetje op de weg kunnen helpen hoe ik dat zelf kan maken?

Groeten Maarten

De formule in de B-kolom van Benodigdheden controleert of een waarde die in de A-kolom staat van Reeds Ingepakt.
- Zo ja --> lege cel
- Zo nee --> regelnummer.
In de B-kolom staat dus vol met nummers rij met nummers.

In de C-kolom staat een matrix-formule die de nummers van de B-kolom "vertaalt" naar de tekst van de A-kolom.
In de C-kolom staat dus een lijst met items die nog niet zijn ingepakt.
Geef die C-kolom een naam zodat je kan refereren in een datavalidatie. (datavalidatie accepteert geen verwijzing naar een ander werkblad maar accepteert wel een naam van een verwijzing naar een ander werkblad). Een hele mond vol...

Dus geen: ='Test'!A1
Maar wél: =hallo (de cel A1 in het werkblad Test heeft de naam hallo)

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan