Ik had Vista, nu XP erop maar ik mis drivers, drama!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
222
Hallo,

Ik heb een Travelmate 4230 notebook waar helaas Vista op stond. Werd er gek van. Heb er nu XP op gezet maar in apparaabeheer heb ik nu 7 gele vraagtekens staan bij :

- Netwerkcontroller
- PCI Device
- PCI FLASH-geheugen
- PCI FLASH-geheugen
- PCI FLASH-geheugen
- Videocontroller
- Videocontroller (VGA compatible)

Ik had eerder ook dit probleem met mijn netwerkadapter maar die heb ik zowaar aan de praat gekregen. Op de site van Acer kan ik wel wat vinden voor XP voor dit notebook maar de drivers die daarop staan werken niet (behalve de netwerkadapter en de busmaster drivers). Zet ze er dan ook niet op :evil:

Ik heb natuurlijk gebeld om opheldering maar je wordt alleen maar nijdiger. Krijg je zo'n arrogante medewerker die je even en passant toewerpt dat je je dat eerder had moeten realiseren en dat Acer geen software ondersteunt voor drivers XP voor dit notebook :shocked:.

Ik kan wel janken.......... Ik zoek me helemaal verloren met Google maar tot op heden kan ik nog niets vinden. Wie herkent dit probleem en wie kan mij hiermee helpen?

Overbodig te vermelden dat ik u in dat geval zeer dankbaar ben.

Groeten,
Zatopek
 
Hoi !

Om te beginnen zul je eerst de Chipsetdrivers moeten installeren, anders heb je inderdaad problemen met de andere drivers.

Kan me niet voorstellen dat die uit de link van @shadowbikes niet werkt bij je, heb 'm al diverse keren gebruikt.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Om te beginnen zul je eerst de Chipsetdrivers moeten installeren, anders heb je inderdaad problemen met de andere drivers.

Kan me niet voorstellen dat die uit de link van @shadowbikes niet werkt bij je, heb 'm al diverse keren gebruikt.

Greetz,

Harry.
Harry, vriend, help me eens ff verder. Volgens mij heb ik die al geinstalleerd maar waar kan ik die vinden? Ik weet niet helemaal zeker wat je bedoelt. Staan die Chipsetdrivers in apparaatbeheer bij IDE ATA/ATAPI controllers? Daar vind ik nu alleen maar drivers van Microsoft. Of bedoel je wat ik bij mij terug vind onder Ricoh Secure Compilant SD Host controller? Daaronder vind ik dan SDA Standard Compilant SD Host controller.................... Ik twijfel zeer............. Ik heb nu ook al het geluid weten terug te krijgen. Nu alleen nog de netwerkcontroller en de Videocontroller en dan heb ik nog 3x iets staan van PCI FLASH-geheugen............ Heel graag weer je reactie, of van anderen........

Groeten,
Zatopek
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Na een nieuwe installatie begin je ALTIJD met de chipset-driver: Intel ver. 8.0.1.1002 in jouw geval.

Daarna kijk je met een diagnose-programma (Bijv. Everest :http://www.majorgeeks.com/download4181.html wat je verder aan drivers nodig hebt.

Kun je niet op internet (ook absoluut niet aan te raden voordat je een virusscanner hebt geinstalleerd) zet je de benodigde drivers via een andere PC op je USB-stick, installeert ze, klaar is kees.

Welke je exact nodig hebt kan ik je niet vertellen, daarvoor is een diagnose-programma.

Aangezien je Vista verwijderd hebt zonder er aan te denken eerst de benodigde XP-drivers op te zoeken, vergt het nu wat improvisatie.

Zie het maar als leergeld voor een volgende keer,

Greetz,

Harry.

Succes,

Harry.
 
Hoi !

Na een nieuwe installatie begin je ALTIJD met de chipset-driver: Intel ver. 8.0.1.1002 in jouw geval.

Harry, het probleem is dat ik deze driver NIET kan installeren omdat het systeem het volgende zegt : "Er is geen betere software voor de hardware gevonden dan wat er al is geïnstalleerd". "Klik op voltooien als u de huidige software" wilt behouden" en "Klik op vorige als u op een andere locatie wilt zoeken". Ik kan de bestaande driver wel verwijderen maar dan moet ik de PC opnieuw opstarten en dan gaat ie weer die Microsoft drivers installeren.

Voor de goede orde, we hebben het hier toch wel over de IDE ATA/ATAPI-controllers?

Daarna kijk je met een diagnose-programma (Bijv. Everest :http://www.majorgeeks.com/download4181.html wat je verder aan drivers nodig hebt.

Kun je niet op internet (ook absoluut niet aan te raden voordat je een virusscanner hebt geinstalleerd) zet je de benodigde drivers via een andere PC op je USB-stick, installeert ze, klaar is kees.

Dat diagnose programma ga ik wel proberen. Het lijkt allemaal zo makkelijk maar ik loop steeds tegen iets anders aan..... :confused:
Op Internet ben ik wel gekomen, de driver van de netwerkadapter heb ik kunnen installeren + een virusscanner.

Welke je exact nodig hebt kan ik je niet vertellen, daarvoor is een diagnose-programma.

Aangezien je Vista verwijderd hebt zonder er aan te denken eerst de benodigde XP-drivers op te zoeken, vergt het nu wat improvisatie.

Zie het maar als leergeld voor een volgende keer,

Greetz,

Harry.

Succes,

Harry.
Ik hou je wel op de hoogte. Hoop dat je me wilt blijven helpen.

Groeten,
Zatopek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan